Sponsorlu Bağlantılar

mey nasil calinir etiketli Mey, Balaban ve Düdük nedir.Özellikleri ,videoları ,sistemi , Farkları ve Sesleri sayfası

Sayfaya gitmek için aşağıdaki linki tıklayınız.

mey nasil calinir


Mey, Balaban ve Düdük nedir. Ses sistemi, Farkları, video ve özellikleri MEY, müzikte nefesli bir Türk halk çalgısına verilen isimdir. Mey kamışla çalınan bir çalgıdır ve kamış bu çalgıya karakteristik özelliğini verir. Bir oktav ses sahası olan Mey, oldukça hüzünlü bir ses verir. MEY VE BALABAN Müzikte mey kavramını incelemeye kalktığımızda balaban ile ilişkisini ortaya koymak gerekiyor. Balaban, nefesli bir çalgı olarak Asya'da birçok ülkede sevilerek kullanılmaktadır. özellikle Azerbaycan gbi bazı ülkelerde balaban ismi ile anılmaktadır.. Türkiye'de ise mey ismini almıştır. Kimine göre mey; yumuşak anl***** gelmekte ve sesinin yumuşaklığı nedeniyle bu ismi almaktadır. Kimine göre muhabbet anlamındadır. Muhabbet anında kullanılır olması ve insana hoşluk duygusu vermesi, içkinin verdiği hoşlukla özdeşleşmiş ve mey ismi bu nedenle çalgıya verilmiştir. Ney'den ayırmak için ''mey'' isminin verildiğini de söyleyen olmuştur. MEY VE BALABAN ve DUDUK farkları nelerdir, ''Mey'in ve Azerbaycan'da kendisine çok benzeyen kamış borulu (balaban), Sovyet Ermenistan (duduk), Gürcistan (duduki), Dağıstan (balaban)' Litarütürlerde, mey- balaban ve duduk ayrımı olmamakla beraber, aynı kökenden gelen bu enstrumanlar , ülke ve yapan ustalara göre değişiklikler gösterirler. Araştırmalarıma göre, Bir genelleme yaparsak alet üzerindeki ses delikleri çapı duduk’te en fazladır. En küçük delik mey’dedir. Bunların arasında kalan da balabandır. Aleti çaplarına gelince en kalın yani en çapı büyük olan düdüktür. En ince olan meydir. Orta çapta olanda balabandır bu üç alete sahip olan , bu konuda teorik ve pratik bilgisi olan bir hocayı bulmak çok uzun bir zaman aldı. güneş bu aletleri inceleyip , ders alma imkanına sonunda kavuşabildi. ve en çok balaban sevdi. http://www.turkuler.com/ thm/ mey8.gif Nay'ın anlamı da kamıştır .Büyük bir olasılıkla, mey kelimesi dilimize nay 'dan incelerek giren ney'den ayrılması için girmiş bir kelimedir. Çünkü ney, Klasik Tü...Devamı...

  1. İlgili olabilecek diğer konular
     
    Konu / Önizleme
      Cevap     Görüntülenme  
    FL10da si bemol 2 notasi nasil calinir veya ayar edilir? 
    Aradim aradim bir türlü bulamadim. FL10da si bemol iki sesini nasil calabilecegim. baglama ile kayit yapmak istiyorum ama fruity loops da bir türlü si bemol iki sesini ayarliyamadim. si natürel ve si bemol var ama si bemol iki sesini ayarlamam gerek herhalde. ...

    1
    1188
    Disketsiz nasil karti silebilirim ve nasil backup yuklerim? 
    arkadaslar bende turkish arabic kart var simdi ben bu kartti nasil silerim yani kart kilitlidir ve ben silmek istiyorum ,elimde hic disket yok ve bulmam imkansiz fransada oturuyorum ,disketsiz nasil karti silebilirim ve nasil backup yuklerim ...

    4
    439
    PA 500 nasil? 
    Slm arkadaslar ben korg pa 500 almayi düsünüyorum. Tavsiye dermisiniz? Sesleri nasil? ritimleri nasil? Ritimler bulmak mümkünmü? simdiden tsk ...

    3
    2101
    Bu nasil oluyor E-86 da ? 
    Merhaba Arkadaslar, ben "sensiz ben nefes alamam" parcasini calicaktim videodaki gibi : YouTube - korg43 Sensiz Ben Nefes Alamam Pa800 Ama benim Roland E-86 nasil böyle ritim ayni hiz da giderken calma seslerini degisdirebilirim ? Mesellah ben bir ritim aciyom hizini 100 yapiyom! Orgun sesini diyelim "gitarr" yapiyom biraz caliyom, sonra "ut" yapsam, birden 100 den diyelim 86 oluyo hizi -.- Nasil yapabilirim de hep ayni olsun videodaki gibi ? Yani ritim hep ayni hizda dursun, ama sesler degissin, refraini baska sesde calmak icin, veya müsigin basini felan...E-86da ? Tesekkürler ederim =) ...

    2
    822
    HD v SSS-U SET 
    Arkadaslar,Ben bu PA 800 aldim alali gözüme uyku girmiyor.Arastirmaktan ögrenmeye calismaktan.Arastirirken yasinmavisset, piyanisten bir iki set indirdim.BUnlari yüklemeye karar verdim.Fakat su benim eski setleri HD(Hard disk)teki setleri ve SSS-U(KORG USER) deki usb'ye nasil hepsini yedekleyebilirim yada kopyalayabilirim.Gerek olursa tekrar yüklemek icin saklamak istiyorum. media-Save yap yaziyor bir kac yerde ben yapiyom orda otomatik SSD-S (KORG SYSTEM)cikiyor.Orda gözüken birtane dosya diger hd ve SSS-U bölümdeki gözükmüyor.Anlamadim gitti.biri yardim etsinde su setleri bir deneyim hemde biraz ilerleyeyim. Cok soru sordum ama anlamadan birsey yapmak istemiyorum.Artik birseyler yapmak istiyom. 23KORG23 bisey tarif etti bende yanlis bisey yaptim set üstüne set koyduk is berbat oldu.Onun ...

    3
    1492
    Acorlar nasil 
    slm arkadaslar mesela belirli bir sesde Acorun sesini nasil yükseltirim yani calarken acorun basdigim zaman ses yüksek olacak bu nasil ayarlanir ? ...

    2
    366

Güncel Konular
 
Konu / Son Mesaj
  Cevap     Görüntülenme  
cubase 5 tam kurulum 
iso dosyalı cubase 5 programının tam kurulumunu yapamadım ve vstler yüklenmedi bu konuda yardımcı olabilecek biri var mıdır? ...

0
23
Condenser Mikrofon İcin Kablo Önerisi 
merhabalar max 50 tl vereceğiz kabloya condenser mikrofonumuz icin kaliteli kablo arıyoruz hosa ve kirlin gibi markalar bulduk Audix CBL-20 XLR-XLR Mikrofon Kablosu - Batı Müzik Market MyDukkan.com :: Planet Waves PW-CMIC-10 :: Mikrofon Kablosu G.Master GM29 (5M) Kırmızı Mikrofon Kablosu / XLR-XLR - Zuhal Müzik CLD953 - 1.5 mt - ProCab - Kablolar - AKALIN MÜZİK ELEKTRONİK - Profesyonel Müzik Yazılım, Donanım ve Stüdyo Ekipmanları, Stüdyo Monitorler, MIDI Keyboard ve Ses Kartları Audix CBL-DR25 XLR-XLR Mikrofon Kablosu - Batı Müzik Market birde xlr dan xlramı daha iyidir yoksa xlr- mono jackmı condenser mikrofon icin ...

0
23
Tan taşçı 
Arkadaşlar tandan ah bu şarkıların gözü kör olsun md altyapısı piyasada var ama bulamıyorum ...(klavyeyle yapılanlar değil) ...

0
28
FL Studio Producer Edition v11.0.2 Tanıtım 
kolay gele ...

8
2472
Korg PA800 Emo Usb Full Set 
virüs uyarısı veriyor arkadaşlar - - - Güncellendi - - - virüs uyarısı veriyor link arkadaşlar ...

40
17051
Pa800 için en yeni ve en iyi set sadece keyfi müzikte 
ellerine sağlık teşekürler ...

265
62344