pa 800 neden tesisatta iğrenç ?

Korg Klavyeler içinde pa 800 neden tesisatta iğrenç ? konusu, normalde xd9 da hiç böle problem yaşamadım.yani alette ne dinliyosan tesisatın guzelliğine baglantılı olarak sanada sound o geliyor... fakat pa 800 de orgun kendi kolonları nefis ötesi iken iyi tesisatta ...

Sponsorlu Bağlantılar

Toplam 2 sayfadan 1. sayfa 12 SonuncuSonuncu
Bu sayfada toplam 13 sonuçtan 1 ile 10 arası mesajlar gösteriliyor.

Konu: pa 800 neden tesisatta iğrenç ?


  1. #1
    saliverdim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    saliverdim isimli Üye şimdilik offline konumundadır Keyfi Platin Üye

    Standart pa 800 neden tesisatta iğrenç ?

    Sponsorlu Bağlantılar


    normalde xd9 da hiç böle problem yaşamadım.yani alette ne dinliyosan tesisatın guzelliğine baglantılı olarak sanada sound o geliyor...

    fakat pa 800 de orgun kendi kolonları nefis ötesi iken iyi tesisatta yada daha iyi tesisatta o guzelim dinlediğiniz ses yada ritmin alakası yok .bildiğin çamur gibi.ritmler ise 50 den fazla roman yada misket denedim yok arkadas ce sette aynı 1 adet misket olmazmı salondan kovacaklar yeminle.neyse bunlar bi yana sorum şu :

    neden orgda dinlediğiniz gibi tesisatta gelmez ? (özellikle lütfen tesisata suc bulamdan lutfen cevap veriniz.)

  2. #2
    anticipation - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    anticipation isimli Üye şimdilik offline konumundadır Premium Üye

    Standart Cevap: pa 800 neden tesisatta iğrenç ?

    söylediğiniz konuya uzağım yani kendi üzerinde hoparlörü olan klavyelerden hiç olmadı bende, triton, motif vs.. kullandım bugüne kadar, fakat ses mühendisliği penceresinden bakarsak duruma;
    1- çamurluğun sebebi büyük bir ihtimalle bass frekanslarla ilgilidir. bu durumda xd9 dediğiniz klavyenin içindeki seslerin alt frekansları çok derinlere inmeyecek şekilde tasarlanmış olabilir ve dolayısıyla üzerindeki hoparlörler de alt frekanslara inebilecek türden değildir. Örnekleyecek olursak:
    firma klavyenin üstüne en fazla 80hz e inebilecek kalitede hoparlör koyduysa, içine koyacağı sesler de en fazla 80hz inecektir ki seste bozulma olmasın. Yine bu klavye genellikle her kalite tesisatta iyi duyulacaktır. Çok kaliteli bir tesisat 80 hz i rahatlıkla verecektir yine birçok kötü bir tesisat 80 hz i rahatlıkla duyurabilir...
    pa 800 gibi hi-end çıkış sağlayan bir klavye aynı sisteme girdiğinde eğer tesisat sub bass frekansları(pa 800 ün üreteceği 30-40 hz e inen kick ve bass soundlarını) veremeyecek kapasitedeyse ses boğulur çamurlaşır. Pa 800 ün üzerindeki hoparlörleri bunu duyurabilecek kapasitedeyse (ki öyledir) kendi üzerinde güzel duyulurken sistemde kötü duyulacaktır ritimleriniz...
    yaşadığınız sorundan EQ yardımı ile kurtulabilirsiniz...
    KeyfiMuzik.Net - Müzisyen Forumları
    www.olcaydemirci.com

  3. #3
    idhrofila - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    idhrofila isimli Üye şimdilik offline konumundadır Keyfi Platin Üye

    Standart Cevap: pa 800 neden tesisatta iğrenç ?

    Yazdığı açıklamalar sanırım silinmiş, teknik olarak izah etmiştim zaten.Pa800 adlı cihaz üzerinde yazdığı gibi profesyonel arranger olarak çok aşırı profesyonellerin cihazıdır. Eğer cihazı tam olarak öğrendiğinizde diğer klavyelerin ses kalitesi bu cihazın yanından geçemeyeceği ve tek başına ciddi bir orkestrayı hisseddirecek ses kalitesini yakalayabileceksiniz. Cihaz gizli ve kitli bir cihaz olmayıp her şeyi ile açık cihazdır,kendin ne hissedersen onu yapar ve uygularsın. Çünkü birinin beğendiği x bir cihazın sesi benim hoşuma gitmeyebilir, hatta pa800 deki bir set benim hoşuma gitmez.(Bu da demektir ki;pa800 de her set bir Yamaha cihaz). Herkes ayrı yaratılmıştır dolayısıyla herkesin sesi algılaması ve yansıtması farklıdır. Bunu sen yapmalısın.Önce cihazı tam ayrıntısına kadar öğren.Ha öğrenemeyeceksen, hazır sabit karakterli cihazlar işte,efektleri az,hatta ekolayzeri olmayan bir cihaz,bunların dışında Yamaha Ketron Casio olarak bunlardan birini beğenebilirsin.

    - - - Güncellendi - - -

    Daha önce yazdığım gibi, özellikle tesisatta iken,cihaz üzerindeki ekolayzeri kapat.tonlamayı mikserden yap. Normal harici cihazlarda nasıl 2-3 ekolayzeri arka arkaya bağladığın zaman tonlama zorlaşır ve sesler karışır,bunda da öyle. Ben pa3x kullanıyorum,bundan 4 ayrı ardışık toınlama var. bunlar açıkken küçük mebranlı ve kulaklık ile iş yapıyorum. Ama 38 lik ve üstü kolonlu tesisata bağladığım zaman iki tonlama olayını devreden çıkarıyorum. Çünkü o zaman sesler çok apartılı karışık çıkıyor. Saygılarımla.

    - - - Güncellendi - - -

    ben ses frekans tekniği konusunda eğitim aldığım için söylüyorum. Korg pa800 dünyanın sayılı ses işlemcisine sahip rsk işlemci barındıran cihazdır. Kısa yazıyım.
    1- Cihazda diğer cihazlardan farklı olarak ekolayzer var. Bazı cihazlarda olsa da ekolayzer frekans karakterleri farklıdır. Şöyle düşünün, bir ekolayzerli amplifikatöre bir kaç çeşit ekolayzer bağladığınızı düşünün ,hala et ne demek istediğimi anla. Yani arka arkaya ekolayzer bağlayıp bunları tonlamak zor olduğu gibi tasarım olarak frekans karakteristiği işi değişitir ve zorlaştırır.
    2- Ritimlerde tonlama sistemi var.
    3- samplelerde yine tonlama vardır.
    4- Bunlardan hariç yine bunları ilgilendiren efekt sistemleri vardır.

    Sonuça bakarsak; herkes daha doğrusu işi bilenler kendi setini editler ve kendi kulağı zevkine göre tonlar ve işini yürütür. Tesisata bağlı iken cihazın ekolayzerini iptal et. Hangi ve ne ritim yüklediysen mutlaka ses ve ritim editlemesini öğren, göreceksin ki Korg un sesinden başka kuş tanıyamıyacaksın. çünkü dünyaca meşhur ve kaliteli müzisyenlerin tercihidir.Korg un özelliği , her şeyi sana açık veriyor,ne yapabilirsen yap. Bakıyorsun ki sample ses levellerinde ayar sonda 127 de, bu ne demek, düşün mikserde orgun takdığın kanalkda kazanç sonuna kadar açık gibi, değil mi. sample sesleri orjinal seslere bakarak ritimler dahil sesler dahi volum seyiyelerini düşür, kaliteyi normal tesistta kontrol et.
    Kendi kolon iyi ses konusuna gelirsek; bu tamamen hoparlör çapının düşük olduğunda ses kalitesi yaklaşık olarak biri birine benzeme olayı. Ses nedir: elektro manyetik sinyallerin oluşturduğum mıknatısla zıt orantılı şekilde buna bağlı diyaframın havayı titreştirerek oluşturduğu hava akımıdır. şimdi 15 cm kolonun havayı titreştirme oranı ile 38 cm nin titreştirmesi nasıl farklı olur. Yani ses hassasiyeti büyük kolonlardan tesbit edilir ve daha iyi ayarlanır.

    Tavsiye olarak eğer yakınında Korg u iyi bilen arkadaşın varsa ,beraber çalışarak bir aşama kaydet. kimse kolay kolay kaliteli çillop gibi setini de paylaşmaz sanırım. Sen de emin ol 10 numara set yapabilir veya editleyebilirsin.

    Vaktim sınırlı olduğu için belki karmaşık yazdım, ama konu oldukca izah etmeye çalışacağım.

  4. #4
    isomail42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    isomail42 isimli Üye şimdilik offline konumundadır Katılımcı Üye

    Standart Cevap: pa 800 neden tesisatta iğrenç ?

    s.a arkadasım abi zaten uzunca anlatmıs bende kısa anlatıyım alet üstündeki dinledigin saund hopörler frekans olarak söyleyim ona uyumlu yapılmış bir özellik gelelim cıkıslar höpörlede dinledinmi mesela orda frekans 32bit söyle örnek vereyim studyo monütörler olmasa bildimiz kolon taksak onun verdi tanelik saund vermez neden 5bin yada daha fazla verip monitör alınıyor cünkü cıkıslar 32bit 64 bit daha güzel saund verilir pa800 cıkıs 16bit artık onu sen tesisatta saund cekecen ve bide stünde mixser var bazı sedlerde acık kaydetiyor oda tesisatla caspısma olur ya o filet olacak tesisattan ayar yapacan yada tesisat filet olup ordan ayar yapacan kolay gelsin saygılar

  5. #5
    saliverdim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    saliverdim isimli Üye şimdilik offline konumundadır Keyfi Platin Üye

    Standart Cevap: pa 800 neden tesisatta iğrenç ?

    s.a arkadasım abi zaten uzunca anlatmıs bende kısa anlatıyım alet üstündeki dinledigin saund hopörler frekans olarak söyleyim ona uyumlu yapılmış bir özellik gelelim cıkıslar höpörlede dinledinmi mesela orda frekans 32bit söyle örnek vereyim studyo monütörler olmasa bildimiz kolon taksak onun verdi tanelik saund vermez neden 5bin yada daha fazla verip monitör alınıyor cünkü cıkıslar 32bit 64 bit daha güzel saund verilir pa800 cıkıs 16bit artık onu sen tesisatta saund cekecen ve bide stünde mixser var bazı sedlerde acık kaydetiyor oda tesisatla caspısma olur ya o filet olacak tesisattan ayar yapacan yada tesisat filet olup ordan ayar yapacan kolay gelsin saygılar
    hocam bahsettiğiniz kadar uzman değim terimleri bilmiyorum ve bilmek zorundamı bir piyanist bunları oda ayrı bi tartısma ama ben aletimi alıp tesisata takıyorum bu kadar basit aslnda ve neden iğrenc diyorum ?

    bu sayılan nedenleri giderebilecek olursam zaten piyansit değil tonmaister olurum öle değil mi ?

    neden Ketron takınca 10 larca işlem yokta pa 800 takınca var ? bu pa 800 ün daha iyi oldugunu gosteriyorsa daha ozellikli oldugunu gosteriyorsa ki değil,neden pa 800 de ritim acıkken sitediğim kitleri kesemiyorum hani özellikli ya? ketronda kick i kapatabilrken pa 800 koymayımı unuttular dersiniz ?

    cevap cok basit bence pa 800 bildiğimiz cin malı alayı öyle.muzik ile uzaktan yakından ilgisi olmayan bir alet.
    tamamen ticari bi urun.

    pa 800 için değil korg un tüm malları böyle behringerin nasıl adı cıkmıs korg ta da durum böle.
    gecn arakdaslar bilmez ama yıllardır bi sölem vardır piyansitler arasında korgcular ve rolandcılar.Rolandın yerini Ketron aldı sound yakın cunku ve işte etilerde ketron tarabyada korg diyeceğim ne diyim.
    irenc bi sound.zaten kimde gorsem aynı ki sound.ben umidimi kestim zaten 3 aydır tanısıyorum orgla vıcık vıcık ettim.korg mu asla !

    DLE yi arıyorum diyorum 6 saniyeden uzun yuklemyor ya diyorum wav ları cevap yok ve bilen yok adam geitr diyo orgu ya.işim yok kısa cevap için gideceğim yani.

    herkes ticaretinde
    sokaktan tene al cal yada pa 800 al işte vur kafasına fark yok arakdasım
    cagrihanturk bunu beğendi.

  6. #6
    cagrihanturk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    cagrihanturk isimli Üye şimdilik offline konumundadır Keyfi Silver Üye

    Standart Cevap: pa 800 neden tesisatta iğrenç ?

    abi ne dersen de pa800 artık ekol olmuş ketron Roland Yamaha bunlar bu orga şu an kafa tutamaz.çünkü bu piyasada müzisyenim diyenlerin yüzde sekseni orgdan bitane ritim vurdurup düğün bitiren müzik yapan insanlar ayar falan bilmiyorlar.herkeste aynı ritim var.korg güzel org yalan değil ama fiyatını şişiren özelliği değil bence çok tutulmasıdır.
    saliverdim ve çetin adar bunu beğendi.

  7. #7
    bedenci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    bedenci isimli Üye şimdilik offline konumundadır Keyfi Platin Üye

    Standart Cevap: pa 800 neden tesisatta iğrenç ?

    nedir bu aga...

  8. #8
    çetin adar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    çetin adar isimli Üye şimdilik offline konumundadır Keyfi Silver Üye

    Standart Cevap: pa 800 neden tesisatta iğrenç ?

    hocam bence sen ritime biraz mıd kullan ve basları az al tamemen ayar ile alakalı bnde kullanıyorum sorun yok..her orkun ritimine de aynı saund çekilmez bazen aynı set içinde bile ritim değiştiği zaman tonu da ritime göre ayarlamak gerekiyor bnm düşüncem bu hepinize saygılar..

  9. #9
    bedenci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    bedenci isimli Üye şimdilik offline konumundadır Keyfi Platin Üye

    Standart Cevap: pa 800 neden tesisatta iğrenç ?

    hocam bence sen ritime biraz mıd kullan ve basları az al tamemen ayar ile alakalı bnde kullanıyorum sorun yok..her orkun ritimine de aynı saund çekilmez bazen aynı set içinde bile ritim değiştiği zaman tonu da ritime göre ayarlamak gerekiyor bnm düşüncem bu hepinize saygılar..
    birşey diyecektim...
    kardeşim demiş zaten...
    sağol çetin kardeş...
    iyi işler...
    çetin adar bunu beğendi.

  10. #10
    dogan.mali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    dogan.mali isimli Üye şimdilik offline konumundadır Yeni Üye

    Standart Cevap: pa 800 neden tesisatta iğrenç ?

    pa800 lerde yaptığın programa bir saund oturtamıyorsun her ritmin kick i veya zili farklı bir saundda geliyor Müzisyen kendi duygusunu bulduğu ses ve ritmi başka ses ve ritimde bulamıyor dolayısıyla pa 800 çok deyişik sesler çıkaran bi alet gibi karıştır dur.

Kullanıcılar bu sayfayı şu kelimelerle buldu:

korg pa800 ekolayzır ayarları, korg pa800 ekolayzer ayarları, korg pa 800 özellikleri, pa 800 özellikleri, pa800, pa 800 hoparlör fiyat, pa 800 hoparlör, korg pa800 sound problem, korg pa 800 eq ayarı, mikserde ritim ayari, pa800 özellikleri, neden pa 800, korg pa 800ün fiyatı, pa800 cihazda sound, pa 800 tesisat ayarı
Müzisyen ilanları

Benzer Konular

  1. neden :@neden :@

    benim imzamın altında ki resim linkini siz ne hakla değiştrebiliyorsunuz ??? üstelik her hangi bir teslik ve resim keyfi müziğin grafity resmi iken :S:S :@
  2. pa2x neden az?pa2x neden az?

    arkadaşlar allah aşkına neden pa 2x için setler konulmuyor. elimizde canavar gibi bir alet var ama bu aletten yeteri kadar yararlanamıyoruz.. Bu alet için doğru dürüst indirebileceğimiz set yok mu ?
  3. Armoni neden var?Armoni neden var?

    Armoni neden var? Bu soruya cevap vermeden önce biraz alt bilgi oluşturmak gerek. Bilinmesi gereken aslında herkesin duyduğu ama isimlendiremediği bir sorunun cevabında gizli. En yetkin bir orkestranın çaldığı bir konser dinletisi ile bu konserin en son teknolojiyle kaydını dinlediğinizde birbirinden ayırt edebilir misiniz? Zor gibi geliyor belki ama kesinlikle ayırt edersiniz. Normal her insan kulağı ayırt eder. Bunun daha kolayı ise tek bir...
  4. Neden ben?Neden ben?

    Efsane wimbledon un ilk zenci şampiyonu Arthur Ashe kan naklinden kaptığı AIDS den ölüm döşeğindeydi... Hayranlarından biri sordu.... Tanrı böylesine kötü bir hastalık için neden seni seçti ? Arthur Ashe cevap verdi.. Tüm dünyada 50 milyon çocuk tenis oynamaya başlar, 5 milyonu tenis oynamayı öğrenir , 500 bini profesyonel tenisçi olur , 50 bini yarışmalara girer , 5 bini büyük turnuvalara erişir , 50 si Wimbledon a kadar gelir , 4 ü yarı...
  5. istek md (neden)istek md (neden)

    arkadaşlar elinde ibrahim tatlıses in neden parçasının md olan varsa yazım da olabilir çok makbule geçecek hepinize saygılar.
Konu Puanlaması 5 üzerinden | Toplam : 0 kişi