bitmiş projede ayrık duran sesler ?
arkadaşlar CUBASE de bitmiş projelerimde sesler ayrık duruyor içiçe geçmiş durmuyor parça bütünlüğü yk bütün hepsini tek tek duyabiliyorum? yani şarkının tümünde kllanılan sanal enstrumanların iç içe geçmemesi durumu sözkonusu bu durumda yapılması gerekenlerle alakalı tiyolar istiyorum şimdiden teşekkür ederim
Cevap: bitmiş projede ayrık duran sesler ?
Alıntı:
qwertyum Nickli Üyeden Alıntı
arkadaşlar CUBASE de bitmiş projelerimde sesler ayrık duruyor içiçe geçmiş durmuyor parça bütünlüğü yk bütün hepsini tek tek duyabiliyorum? yani şarkının tümünde kllanılan sanal enstrumanların iç içe geçmemesi durumu sözkonusu bu durumda yapılması gerekenlerle alakalı tiyolar istiyorum şimdiden teşekkür ederim
Sayın "qwertyum" ;
Probleminizin çözümü hususunda size yardımcı olabilmem adına konuyla ilgili (örnekler vererek) biraz daha detay verebilirseniz memnun olurum.
Saygı ve sevgilerimle...
Cevap: bitmiş projede ayrık duran sesler ?
sanırım mixle ilgili bi sıkıntım var şarkıyı dinlerken normal cdden dinlediğimiz diğer albüm şarkıları gibi bir bütünlük yok çok basitce eq ayarları ve bikaç püf nokta sanırım yapmam gerken bunlar hakkında yardımcı olurmusunuz ?
Cevap: bitmiş projede ayrık duran sesler ?
Sayın "qwertyum" ;
Açık olarak ifade etmeliyim ki, piyasaya çıkan albümlerdeki sound'ları elde etmeniz için donanım tabanlı efekt işlemci ve karıştırıcı aygıtlar kullanmanız şarttır. Yazılım tabanlı uygulamalar (çok kaliteli olanlar haricinde) donanımların verdiği performansı gösteremezler. Ancak yazılımlar tarafından sunulan bazı imkânlardan faydalanarak albüm sound'una yakın sonuçlar elde edebilirsiniz.
Burada iki önemli konuya değinmek istiyorum. Bunların başında kanal kayıtlarının temizliği ve kalitesi gelmektedir.
İkinci önemli husus ise her bir kanalın (gerk enstrümanın karakteristiği gerekse frekans dağılımının düzenliliği göz önüne alınarak) doğru bir şekilde tonlanmasıdır. Ham olarak kaydedilen sese ilk olarak tonlama işlemi yapılmalıdır. Ancak burada dikkat edilmesi gereken husus (her ne kadar hassas kulaklara sahip olursanız olun) işitselliğin bir yerden sonra yanılgıya düşmesine engel olmak üzere (spektrumların incelenmesi ile) görsellikle desteklenmesinin zorunluluğudur. Tonlama, bir bakıma filtreleme işlemidir. Yani ses kaydımızın frekans içeriğini spektrum üzerinde gözlemleriz ve rahatsız edici/istenmeyen seslerin bulunduğu frekanslardaki dalga genliklerini indirger, duyulmasını istediğimiz frekanslardaki genlikleri ise yükseltgeriz. Hatta kimi durumlarda bununla da kalmayıp alçak geçişli, yüksek geçişli ya da band geçişli filtreleme yaparız.
Doğru bir şekilde tonlanmış olan ses verileri, (çalındıkları enstrümana göre) yeterince dolgun/diri olmadıklarında, onları canlandırmak üzere "Dynamics" adı ile duymuş olduğunuz dinamik etki efektörlerini kullanırız.
Bu işlemi de tamamladıktan sonra kanalların birbiri ile ilişkilerini göz önüne alarak, kendi içlerinde, ses seviyelerini dengelemeliyiz.
Son olarak, Delay, Spring, Reverb, RoomAtmosphere gibi çeşitli yumuşatma/yayvanlaştırma efektörleri ile miksajımızı bütünleştiririz. Bu işlemi, bir ressamın elindeki yağlı boya fırçası ile tuval üzerindeki renklerin birbirleri ile geçişlerini yumuşatmak üzere, renklerin karşılaştıkları yerlere dokunarak, yayılmasını/birbirlerinin içine geçmesini sağlamasına benzetebiliriz.
Çok fazla detaya giremedim, ancak; teknik olarak temelde yapmanız gerekenlere ya da sizin tabirinizle püf noktalara değindim.
Faydalı olabildimse ne mutlu bana...
Çalışmalarınızda başarılar diler, saygı ve sevgilerimi sunarım. Sağlıcakla kalın...
Cevap: bitmiş projede ayrık duran sesler ?
Belki denemişsinizdir fakat bir öneride bulunayım...
Cubase içerisinde Stereo Fx kanalı yaratın buna bir Reverb atayın. Daha sonra enstrümanları abartmamak koşulu ile bu reverbden geçirin. Böylelikle tüm enstrümanlar aynı yerde çalınmış havası yakalayabilirsiniz. Enstrümanı uzaklaştırmak için daha çok reverb uygulayın
Tabi hepsi bi arada olacak diye bi koşul yok, bunuda panlama yardmıyla sanki sahne karşınızdaymışcasına ( terside doğrdur tamamen keyfi ) ayarlama yapın...
Cevap: bitmiş projede ayrık duran sesler ?
bunlar çok faydalı bilgiler tfe® çok teşekkür ederim bilgilerinden dolayı çok işime yaradı ayrıca endenmer sanada teşekkür ederim kurcalıya kurcalıya bulucam sanırım ama söylediklerinizide kesinlikle kullanıcam teşekkür derim
Cevap: bitmiş projede ayrık duran sesler ?
Alıntı:
tfe® Nickli Üyeden Alıntı
Sayın "qwertyum" ;
Açık olarak ifade etmeliyim ki, piyasaya çıkan albümlerdeki sound'ları elde etmeniz için donanım tabanlı efekt işlemci ve karıştırıcı aygıtlar kullanmanız şarttır. Yazılım tabanlı uygulamalar (çok kaliteli olanlar haricinde) donanımların verdiği performansı gösteremezler. Ancak yazılımlar tarafından sunulan bazı imkânlardan faydalanarak albüm sound'una yakın sonuçlar elde edebilirsiniz.
Burada iki önemli konuya değinmek istiyorum. Bunların başında kanal kayıtlarının temizliği ve kalitesi gelmektedir.
İkinci önemli husus ise her bir kanalın (gerk enstrümanın karakteristiği gerekse frekans dağılımının düzenliliği göz önüne alınarak) doğru bir şekilde tonlanmasıdır. Ham olarak kaydedilen sese ilk olarak tonlama işlemi yapılmalıdır. Ancak burada dikkat edilmesi gereken husus (her ne kadar hassas kulaklara sahip olursanız olun) işitselliğin bir yerden sonra yanılgıya düşmesine engel olmak üzere (spektrumların incelenmesi ile) görsellikle desteklenmesinin zorunluluğudur. Tonlama, bir bakıma filtreleme işlemidir. Yani ses kaydımızın frekans içeriğini spektrum üzerinde gözlemleriz ve rahatsız edici/istenmeyen seslerin bulunduğu frekanslardaki dalga genliklerini indirger, duyulmasını istediğimiz frekanslardaki genlikleri ise yükseltgeriz. Hatta kimi durumlarda bununla da kalmayıp alçak geçişli, yüksek geçişli ya da band geçişli filtreleme yaparız.
Doğru bir şekilde tonlanmış olan ses verileri, (çalındıkları enstrümana göre) yeterince dolgun/diri olmadıklarında, onları canlandırmak üzere "Dynamics" adı ile duymuş olduğunuz dinamik etki efektörlerini kullanırız.
Bu işlemi de tamamladıktan sonra kanalların birbiri ile ilişkilerini göz önüne alarak, kendi içlerinde, ses seviyelerini dengelemeliyiz.
Son olarak, Delay, Spring, Reverb, RoomAtmosphere gibi çeşitli yumuşatma/yayvanlaştırma efektörleri ile miksajımızı bütünleştiririz. Bu işlemi, bir ressamın elindeki yağlı boya fırçası ile tuval üzerindeki renklerin birbirleri ile geçişlerini yumuşatmak üzere, renklerin karşılaştıkları yerlere dokunarak, yayılmasını/birbirlerinin içine geçmesini sağlamasına benzetebiliriz.
Çok fazla detaya giremedim, ancak; teknik olarak temelde yapmanız gerekenlere ya da sizin tabirinizle püf noktalara değindim.
Faydalı olabildimse ne mutlu bana...
Çalışmalarınızda başarılar diler, saygı ve sevgilerimi sunarım. Sağlıcakla kalın...
tekrardan slmlar siz konuyu anlatırken spekturumlardan bahsettıgınızı gördüm spectrum analizer audio kanalların degerlerini görebiliyorum fakat midi kanallarda böyle imkanı bulamıyorum bunun için tavsiye edebileceginiz bir program varmı birde ben blue tube kullanıyorum equlizer olaraktan sizin daha verimli olacagını dusundugunuz softwarelar varmı tekrar tesekkurler görüşmek üzere.....