Cevap: Enstruman mikrofonu önerisi...
Uğur hocam öncelikle elinize sağlık, yüreğinize sağlık. kayıtlarda gerçekten nt5 i çok beğendim ve tam istediğim olduğuna % 99 kanaat getirdim. Elimde
Tc Elektronic impact twin
Rode nt1a ve Yamaha hs50 monitörüm bulunmakta. (impact twini aldığımda bir tane de vtb-1 preamp aldım ama impact twinle kullandığımda nötr etki görünce gerek görmeyip geri verdim)
Stüdyom ev stüdyosu ve ben bu aletlerimle bir albüm çıkarmayı başardım. Ancak bağlamalarımı hep jack lı kullandım. Şimdi ise siiznki gibi kuru bağlama sesi almak niyetindeyim. Acaba vtb-1 i geri vermesemiydim yani kuru bağlama kayıtlarında ayrı bir özellik katacakmıydı o gün için düşünemedim ama engin bilgilerinizden faydalanmak isterim. ama mic olarak nt5 işi mi görecek gibi. Sorularım:
1) vtb-1 yada başka bir pre-amp önerirmisiniz yoksa impact twin bana yetermi
2)- nt5 Çift almamı mı önerirsiniz.
3)- kayıtlarda mono sağ sol çalıp sizinki gibi dolgun ses almak için iki nt5 miyoksa bir nt5 bir de nt1a ile birlikte mi önerirsiniz.
Şimdiden vereceğiniz bilgiler için teşekkür ederim.
Sorum sadece Uğur beye gibi görünse de değerli üstadlardan da fikir almak isterim. Selam ve Sevgi ile...
Cevap: Enstruman mikrofonu önerisi...
Alıntı:
fattik Nickli Üyeden Alıntı
Uğur hocam öncelikle elinize sağlık, yüreğinize sağlık. kayıtlarda gerçekten nt5 i çok beğendim ve tam istediğim olduğuna % 99 kanaat getirdim. Elimde
Tc Elektronic impact twin
Rode nt1a ve Yamaha hs50 monitörüm bulunmakta. (impact twini aldığımda bir tane de vtb-1 preamp aldım ama impact twinle kullandığımda nötr etki görünce gerek görmeyip geri verdim)
Stüdyom ev stüdyosu ve ben bu aletlerimle bir albüm çıkarmayı başardım. Ancak bağlamalarımı hep jack lı kullandım. Şimdi ise siiznki gibi kuru bağlama sesi almak niyetindeyim. Acaba vtb-1 i geri vermesemiydim yani kuru bağlama kayıtlarında ayrı bir özellik katacakmıydı o gün için düşünemedim ama engin bilgilerinizden faydalanmak isterim. ama mic olarak nt5 işi mi görecek gibi. Sorularım:
1) vtb-1 yada başka bir pre-amp önerirmisiniz yoksa impact twin bana yetermi
2)- nt5 Çift almamı mı önerirsiniz.
3)- kayıtlarda mono sağ sol çalıp sizinki gibi dolgun ses almak için iki nt5 miyoksa bir nt5 bir de nt1a ile birlikte mi önerirsiniz.
Şimdiden vereceğiniz bilgiler için teşekkür ederim.
Sorum sadece Uğur beye gibi görünse de değerli üstadlardan da fikir almak isterim. Selam ve Sevgi ile...
Hocam eğer farklı bağlama türleri kaydediyorsanız (kopuz, 3 telli, cura, şelpe gibi) elinizde bir çift nt5 mutlaka olsun, benim studyomun ingiliz anahtarı onlar :) Ama normal bağlamaları hacimli ve natural karakterli kaydetmek istiyorsanız Akg C serisini öneririm. Ben şu an c214'ünü kullanıyorum çok memnunum. Başta midleri az gibi gelmişti ama mixleri başka kaynaklarda dinleyip ne kadar natural duyulduğunu görünce akg'yi 1. sıraya aldım :) preamp çok önemli, özellikle lambalı preamp kayıtları oldukça yumuşatıyor. Ben mullard lamba modifiyeli ART Pro Mpa II kullanıyorum. lamba değişimi ile uğraşamam derseniz o fiyatlarda SPL Goldmike'lar da oldukça güzeldir. vtb1 fiyatına göre oldukça iyi ama Art ve Spl kadar iyi değil. Tiz karakterde bağlamalar kaydederken nt5leri solid kullanın, yani impact twin'e doğrudan girin. bass karakterli kayıtlarda büyük diyafram + lambalı preamp ikilisini kullanın. Başka bir alternatif de lambalı mikrofon almak. Elinizdeki nt1a'yı K2'ye terfi ederseniz yine oldukça iyi bir upgrade olur. K2'nin sesi çok farklı nt1a-2a gibi hiç değil.
Cevap: Enstruman mikrofonu önerisi...
Alıntı:
ugur86 Nickli Üyeden Alıntı
Hocam eğer farklı bağlama türleri kaydediyorsanız (kopuz, 3 telli, cura, şelpe gibi) elinizde bir çift nt5 mutlaka olsun, benim studyomun ingiliz anahtarı onlar :) Ama normal bağlamaları hacimli ve natural karakterli kaydetmek istiyorsanız Akg C serisini öneririm. Ben şu an c214'ünü kullanıyorum çok memnunum. Başta midleri az gibi gelmişti ama mixleri başka kaynaklarda dinleyip ne kadar natural duyulduğunu görünce akg'yi 1. sıraya aldım :) preamp çok önemli, özellikle lambalı preamp kayıtları oldukça yumuşatıyor. Ben mullard lamba modifiyeli ART Pro Mpa II kullanıyorum. lamba değişimi ile uğraşamam derseniz o fiyatlarda SPL Goldmike'lar da oldukça güzeldir. vtb1 fiyatına göre oldukça iyi ama Art ve Spl kadar iyi değil. Tiz karakterde bağlamalar kaydederken nt5leri solid kullanın, yani impact twin'e doğrudan girin. bass karakterli kayıtlarda büyük diyafram + lambalı preamp ikilisini kullanın. Başka bir alternatif de lambalı mikrofon almak. Elinizdeki nt1a'yı K2'ye terfi ederseniz yine oldukça iyi bir upgrade olur. K2'nin sesi çok farklı nt1a-2a gibi hiç değil.
Önereileriniz için Teşekkür ederim. Ancak K2 tüplü olduğundan ve ben aynı zamanda vokal kaydıda aldığım için çok aşırı hassas oluyor diye duydum. Ben nt1a da bile ağız hareketlerimden kaynaklanan sesleri silmekte zorlanıyor hatta sesleri minumuma indirmek için çok iyi okuduğum eseri bile bir kaç kez okumak zorunda kalıyorum. Ama dediğim gibi sadece duydum. Bu arada çok iyi olmasada stüdyomun akustik izalosyonuda mevcut.
Önerdiğiniz ürünlerin ikinci ellerine bakacağım inşallah bulurum.
Cevap: Enstruman mikrofonu önerisi...
Alıntı:
fattik Nickli Üyeden Alıntı
Önereileriniz için Teşekkür ederim. Ancak K2 tüplü olduğundan ve ben aynı zamanda vokal kaydıda aldığım için çok aşırı hassas oluyor diye duydum. Ben nt1a da bile ağız hareketlerimden kaynaklanan sesleri silmekte zorlanıyor hatta sesleri minumuma indirmek için çok iyi okuduğum eseri bile bir kaç kez okumak zorunda kalıyorum. Ama dediğim gibi sadece duydum. Bu arada çok iyi olmasada stüdyomun akustik izalosyonuda mevcut.
Önerdiğiniz ürünlerin ikinci ellerine bakacağım inşallah bulurum.
Ortam gürültüsü lambalı mikrofonla alakalı birşey değil, forumda biri bunu ortaya atmış herkes aynı şekilde devam ediyor :) olay condenser mikrofon olması ile alakalı, nt1a da condenser oladuğu için aynı şekilde gürültülü ortamda verim almanız mümkün değil. O küçük sesleri kırmak için Gate plugini kullanın, belli bir ses seviyesinin altındaki küçük hışırtıları duymamanızı sağlayacaktır.
Cevap: Enstruman mikrofonu önerisi...
Hocam Bahsettiğimiz şeyler farklı ben ortam gürültüsünden bahsetmiyorum. Condenser mikrofonun aşırı hassasiyetinden bahsediyorum. Affınıza sıganark söylicem eser okurken pes seslerde zorunlu mic'e yaklaşıyorum agzımdaki en ufak şapırdamaları bile kaydediyor. Bahsettiğim olay bu, yani daha fazla hassas olan k2 de başa çıkabilirmiyim :)
Cevap: Enstruman mikrofonu önerisi...
Alıntı:
fattik Nickli Üyeden Alıntı
Hocam Bahsettiğimiz şeyler farklı ben ortam gürültüsünden bahsetmiyorum. Condenser mikrofonun aşırı hassasiyetinden bahsediyorum. Affınıza sıganark söylicem eser okurken pes seslerde zorunlu mic'e yaklaşıyorum agzımdaki en ufak şapırdamaları bile kaydediyor. Bahsettiğim olay bu, yani daha fazla hassas olan k2 de başa çıkabilirmiyim :)
Hocam eğer kayıt ortamınız gürültülü değil ise condenser mikrofona aşırı derecede yakın okumaktan kaçının. Çok uzak da değil yakın da, denge önemli. Youtube'da oldukça fazla kayıt video'su var onları referans alın, hatta nt1a ve 2a'nın tanıtım videolarında güzel örnekler var.
Cevap: Enstruman mikrofonu önerisi...
Alıntı:
ugur86 Nickli Üyeden Alıntı
Hocam eğer kayıt ortamınız gürültülü değil ise condenser mikrofona aşırı derecede yakın okumaktan kaçının. Çok uzak da değil yakın da, denge önemli. Youtube'da oldukça fazla kayıt video'su var onları referans alın, hatta nt1a ve 2a'nın tanıtım videolarında güzel örnekler var.
Uğur bey çok çok teşekkür ediyorum. K2 yi kafaya koydum. Engin bilgilerinize dayanarak bir kaç şey daha soracağım.
1- k2 aldıktan sonra yinede pre-amp almalımıyım
2- Ayrıca artık parçalarıma usta müzisyenlerden keman, ney ve klarnet bunlar için stüdyona şunlarıda eklemen lazım dediğiniz şeyler var mı.
3- Elektro olmayan jaklı bağlama da kullanıyorum zaman zaman. bağlamam üzerindeki fişmen ve kablom iyi derecede. Ancak sağ elimle penaya basmadan sol elimle verdiğim süslemelerimi iyi almıyor- alamıyor dolayısıyla zaman zaman hissiz oluyor eserler. . Araya diabox mı önerirsiniz, yoksa pre-amp aldığımda (jaklı bağlamadan pre-amp a, oradan da ses kartına giriş şekliyle) bu sorunlarımda çözülür mü
Cevap: Enstruman mikrofonu önerisi...
Alıntı:
fattik Nickli Üyeden Alıntı
Uğur bey çok çok teşekkür ediyorum. K2 yi kafaya koydum. Engin bilgilerinize dayanarak bir kaç şey daha soracağım.
1- k2 aldıktan sonra yinede pre-amp almalımıyım
2- Ayrıca artık parçalarıma usta müzisyenlerden keman, ney ve klarnet bunlar için stüdyona şunlarıda eklemen lazım dediğiniz şeyler var mı.
3- Elektro olmayan jaklı bağlama da kullanıyorum zaman zaman. bağlamam üzerindeki fişmen ve kablom iyi derecede. Ancak sağ elimle penaya basmadan sol elimle verdiğim süslemelerimi iyi almıyor- alamıyor dolayısıyla zaman zaman hissiz oluyor eserler. . Araya diabox mı önerirsiniz, yoksa pre-amp aldığımda (jaklı bağlamadan pre-amp a, oradan da ses kartına giriş şekliyle) bu sorunlarımda çözülür mü
Hocam DI çıkıştan line kayıt hiç doğal olmuyor bağlamada. K2'yi doğrudan ses kartınıza bağlayarak kullanabilirisiniz. Her türlü enstruman ve vokali iyi şekilde kaydedebileceğiniz bir mikrofondur. Kayıtlarınızı kanal kayıt alın. Yani her entsrumana mikrofon koymaya gerek yok, o hücum kayıt ya da canlı performans olayına girer.
Cevap: Enstruman mikrofonu önerisi...
Biraz geciktim özür,
yok zaten hucum kayıt almıyorum her biri için kanal kayıt yapıyorum. Peki k2 mic le preamp yine beraber mi almalıyım yoksa k2 tek başına yeterli mi
Cevap: Enstruman mikrofonu önerisi...
Alıntı:
fattik Nickli Üyeden Alıntı
Biraz geciktim özür,
yok zaten hucum kayıt almıyorum her biri için kanal kayıt yapıyorum. Peki k2 mic le preamp yine beraber mi almalıyım yoksa k2 tek başına yeterli mi
Ses kartınızın dahili preampları kaliteli ise rode k2 ile gayet yeterli sonuçlar alabilirsiniz. Zaten k2 lambalı mikrofon olduğu için alacağınız preamp da solid state olacaktır, çok iyi fiyatlara çıkmadıkça da giriş seviyesi solid preampların ses kartınızın dahili preamplarından farkı hissedilir derecede olmayacaktır. ekipmana çok takılmayın, iyi aranje ve iyi mix çok öenmli, müzik yapmaya daha çok odaklanmaya çalışın...