Mid ''Pes'' tonlar için Mikrofon önerisi Behringer B2, Rode NT 1 A vs?
Merhaba arkadaşlar, foruma yeni üye oldum. Birkaç konuda sizden yardım rica ediyorum. Şu an Behringer B2 Pro kullanmaktayım. Vokal olarak güzel bir mikrofon. Fakat ben daha mid ''pes'' tonları almak istiyorum. Vokal değil de dublaj, reklam seslendirme gibi işlerde kullanmak istiyorum. Vokalde mikrofonlar arasında tonları çok iyi bir müzik kulağıyla algılarken düz kayıtlarda, seslendirme gibi işlerde rahatlıkla fark hissedilebiliyor diye düşünüyorum.
B2 Pro'yu 6-8 kanal mikserlerde tonlama yaptığımda güzel verim alıyorum. Fakat ses kartıyla kullanınca istediğim midleri alamıyorum. Ses tonum orta, pes değil fakat biraz daha tonlu bir ses istiyorum.
Sizce Rode NT1 A'ya geçiş yapsam, istediğim mid tonları rahatlıkla alabilir miyim? Rode K2 diyeceksiniz fakat şu an bütçe olarak o kadar yatırım yapamayacağım. Aslına bakarsanız profesyonel stüdyolarda mikrofondan çok processorler iş görüyor. Bu söylediğim mikrofonlarda ham kayıt alanlar var mı? Vokal olarak değil de herhangi bir metin seslendirme diyelim?
Dublaj stüdyolarında NT1 A'da gördüm, RODE'nin diğer Condanser modellerini de. Hatta dinamik mikrofon da.
Youtube üzerinde Emre Yücelan adlı bir Müzik Hocası B2'yi test ettiğinde midler zayıf ama tizler çok lezzetli diyordu. Daha sonra BM 800'ü test ettiğinde BM800 için de midleri iyi diyordu. Hem bu mikrofonlar hakkında hem de midleri alacağım en iyi mikrofonlar hakkında tavsiyelerde bulunur musunuz? Belki şu an o mikrofonlardan birine sahip olamasam da ileride olabilirim. Konuyu okuyan arkadaşlara da ışık tutmuş olurduk, teşekkürler.
Cevap: Mid ''Pes'' tonlar için Mikrofon önerisi Behringer B2, Rode NT 1 A vs?
İyi günler,
Mikrofon tavsiyesi genelde yanlıştır,bana uygun olan mikrofon
size uygun olmayabilir.Mümkün olduğu kadar, imkanınız varsa bir kaç mikrofonu
test edin ve uygun olanını alın.Test edilen mikrofonlar B2 ve BM800 en alt
seviyedeki mikrofonlardır.
Mix bilginiz nasıldır bilmiyorum.
Rode NT1A genelde tavsiye edilen bir mikrofondur.Yabancı müzik forumlarında ise
AT2035 tavsiye edilir daha dengeli ve daha ucuzdur.NT1A Mix'te iyi sonuç vermez.
Mühim olan ham kayıt değil,mix sonrası dır.EQ.Compr.Reverb,Delay gibi.
mikrofonun gerçek kalitesi o zaman ortaya çıkar.Acele etmeyin bütçenizi arttırdığınız zaman daha iyi bir mikrofon alma ihtimaliniz olur.Araştırın.
Cevap: Mid ''Pes'' tonlar için Mikrofon önerisi Behringer B2, Rode NT 1 A vs?
Alıntı:
12Ancela Nickli Üyeden Alıntı
İyi günler,
Mikrofon tavsiyesi genelde yanlıştır,bana uygun olan mikrofon
size uygun olmayabilir.Mümkün olduğu kadar, imkanınız varsa bir kaç mikrofonu
test edin ve uygun olanını alın.Test edilen mikrofonlar B2 ve BM800 en alt
seviyedeki mikrofonlardır.
Mix bilginiz nasıldır bilmiyorum.
Rode NT1A genelde tavsiye edilen bir mikrofondur.Yabancı müzik forumlarında ise
AT2035 tavsiye edilir daha dengeli ve daha ucuzdur.NT1A Mix'te iyi sonuç vermez.
Mühim olan ham kayıt değil,mix sonrası dır.EQ.Compr.Reverb,Delay gibi.
mikrofonun gerçek kalitesi o zaman ortaya çıkar.Acele etmeyin bütçenizi arttırdığınız zaman daha iyi bir mikrofon alma ihtimaliniz olur.Araştırın.
 
Merhaba bilgiler için teşekkür ederim.
Aslında müzikle uğraşmıyorum, uzun yıllar radyo ve tv sektöründe çalıştım, spikerlik yaptım. Samson C03, Shure SM7B, B2 Pro gibi mikrofonları stüdyoda kullandım. Bizim için önemli olan ham ses. Vokal, mix uğraşlarımız olmadığı için seslendirmede sesin %90 doğal çıkması gerekiyor. Çok az miktarda compr eklenebilir. Aslında mikrofon kadar sistem de önemli. İyi bir mid, tiz ayarı olan 6, 8, 12 kanallı mixerlerle güzel tonlar alınabiliyor. Tabi canlı yayınlarda çıkan o tok ses de çok önemli. B2 ile C03 arasında fark var. B2'de midler daha lezzetli. Aklımda kaldığı kadarıyla Dinamik tüp mikrofon olan Shure SM7B de pahalı bir mikrofon olmasına rağmen tek başına kullanıldığında çok etkili değil. Ama mikrofon processor'le desteklendiğinde iyi sonuçlar veriyor.
Özetle istediğim; Hiç prodüksiyona girmeden ham haliyle oldukça tonlu, mid ses veren, pes sesleri iyi algılayan bir mikrofon.
Dediğinize de katılyorum, herkese her mikrofon aynı gelmeyebilir. Ama vokal ile seslendirme çok farklı. Örnek olarak: RODE K2 ile BM800 arasındaki farkı en iyi kaliteli bir hoparlörde anlarsınız ama her iki mikrofonun ham sesi, yani basit bir metin seslendirmede bariz bir şekilde fark edecektir.
Cevap: Mid ''Pes'' tonlar için Mikrofon önerisi Behringer B2, Rode NT 1 A vs?
İyi günler,
Sizin arzu ettiğiniz mikrofonlar maalesef pahalı ve harici Preamp ile kullandığınızda
iyi sonuçlar verecektir.Kayıt yapılan mekanın akustik durumu.Mikrofona karşı alınan pozisyon,yakınlık,uzaklık gibi faktörler kayıt edilen sesi değiştirir.
Kullandığınız ses kartı veya Mixerdiğer etkenlerdir.
Effek(Plugin) en azından Kompressor kullanılır.EQ kullanırsanız,Frekans Parametreleri ile oynamalarla sesi istediğiniz kıvama getirebilirsiniz.
Mixerler le aynı mantıktır.
Zaten Mixer kullandığınızda Kompressor ve EQ parametlerini ayarladığınız zaman.
Kayıt edilen ses artık ham ses değildir.
Microtech Gefell M930 gibi mikrofonlar, dengeli ve sınıfının tartışmasız
en iyi mikrofonudur.
(İsveç'de bazı radyolarda spikerler Gefell M930 + Hakan P110 - Pop Killer kullanmaktadır.)
Shure SM7B Dynamik mikrofon olup tüplü değildir.
Electrovoice RE-20 ile birlikte, sınıfının en iyi mikrofonlarıdır.
Broadcast(Yayın) mikrofonu olarak geçerler.
Acele etmeyin alabileceğiniz mikrofonların teknik özelliklerini inceleyin.
Sennheiser MK4,Audio Technica AT4040, Audio Technica AT 2035
en çok tavsiye edilen mikrofonların başında gelmektedirler.
Başarılar dilerim.
 
 
Cevap: Mid ''Pes'' tonlar için Mikrofon önerisi Behringer B2, Rode NT 1 A vs?
Alıntı:
12Ancela Nickli Üyeden Alıntı
İyi günler,
Sizin arzu ettiğiniz mikrofonlar maalesef pahalı ve harici Preamp ile kullandığınızda
iyi sonuçlar verecektir.Kayıt yapılan mekanın akustik durumu.Mikrofona karşı alınan pozisyon,yakınlık,uzaklık gibi faktörler kayıt edilen sesi değiştirir.
Kullandığınız ses kartı veya Mixerdiğer etkenlerdir.
Effek(Plugin) en azından Kompressor kullanılır.EQ kullanırsanız,Frekans Parametreleri ile oynamalarla sesi istediğiniz kıvama getirebilirsiniz.
Mixerler le aynı mantıktır.
Zaten Mixer kullandığınızda Kompressor ve EQ parametlerini ayarladığınız zaman.
Kayıt edilen ses artık ham ses değildir.
Microtech Gefell M930 gibi mikrofonlar, dengeli ve sınıfının tartışmasız
en iyi mikrofonudur.
(İsveç'de bazı radyolarda spikerler Gefell M930 + Hakan P110 - Pop Killer kullanmaktadır.)
Shure SM7B Dynamik mikrofon olup tüplü değildir.
Electrovoice RE-20 ile birlikte, sınıfının en iyi mikrofonlarıdır.
Broadcast(Yayın) mikrofonu olarak geçerler.
Acele etmeyin alabileceğiniz mikrofonların teknik özelliklerini inceleyin.
Sennheiser MK4,Audio Technica AT4040, Audio Technica AT 2035
en çok tavsiye edilen mikrofonların başında gelmektedirler.
Başarılar dilerim.
 
 
Çok teşekkürler çok yararlı bilgiler. Tüp mikrofondan kastım şekil olarak tüp şeklinde olduğu için. Dinamik olduğunu biliyorum.
Ne hikmetse aynı kişi BM800'ü test ettiğinde konuşma seslerinin daha mid olduğunu duymuştum. Bazı youtuberler bu tarz mikrofonlarla konuşurken sesler derin ve ekolu geliyor, sanırım montaj videosunun üzerine ses ekleyince ses bir derinlik kazanıyor. Çünkü televizyonda haber arkası seslendirme yaparken adobe veya goldwawe'de ham kayıt yapardık ve sesi video montaja yollardık. Montajdan çıkınca ses çok tok çıkardı.
Youtube'da bir Şan Hocası B2 için: pes ve mid sesleri almak isteyen seslendirmenler için zayıf bir mikrofon olduğunu söylüyordu..
Kayıtta sesi yüksek olmadığı için plug in ve comp'larla desteklemek gerektiğini söylemişti. Fakat bendeki B2'yle öyle bir sorun yaşamadım. Behringer UM2 ses kartıyla kullanıyorum. Kayıttaki ses her şekilde yeterli.
Türkiye'de yapılan dublajlarda RODE NT1,NT1 A,K2 gibi serilerinin kullanıldığını da ve hatta el mikrofonu gibi dinamik mikrofonların kullanıldığını da gördüm. Yalıtımsız radyo stüdyolarında, ya da çok büyük radyo stüdyolarında genelde SHURE SM7B, Rode Podcast tipi mikrofonlar kullanılıyor. Dinamik mikrofon yalıtımsız yerlerde daha avantajlı görünüyor.
Bu adamın bloguna ve videosuna dikkat edin. B2 ile Neuman U87'yi kıyaslamış. Yanlış anlaşılmasın, B2 kullanıyorum diye söylemiyorum. Ama nedense bu iki mikrofonun karakteristik özelliklerini birbirine benzeten çok insan var.
https://www.youtube.com/watch?v=ifQwyO-P-us
https://www.paolobalestri.com/2017/1...inger-b-2-pro/
Son olarak: Anladığım kadarıyla çoğu mikrofonun sesi çekiş biçimi üç aşağı beş yukarı aynı. Kalite anlamında vokallerde ya da mixte, prodüksiyonda sesle oynarken orijinalliğini bozmadan daha düzgün bir ses almaya yarıyor.
VORSİS M1 marka bir mikrofon proccessor ''işlemci'ye'' iyi bir yatırım yaptıktan sonra çok iyi bir sonuç alınabilir diye düşünüyorum. Böyle bir tezim vardı o yüzden duymak istediğim ses için mikrofon mu yoksa mikrofonu destekleyen alt yapı mı diyordum? Sanırım alt yapı önemli. Elbette mikrofon önemli. Söylediğiniz mikrofonları da inceleyeceğim, sanırım Rode NT1A işimi görecek gibi.
Cevap: Mid ''Pes'' tonlar için Mikrofon önerisi Behringer B2, Rode NT 1 A vs?
İyi günler,
U87AI vs BehringerB2Pro
Vermiş olduğunuz linkten
FILE WAVE 48/24 MONO FLAT
U87AI_per-confronto-con_BehringerB2Pro.w
File Audio Wave 16.4 MB
 
FILE WAVE 48/24 MONO FLAT
BehringerB2Pro_per-confronto-con_U87AI.w
File Audio Wave 16.4 MB
olarak indirdim ve WaveLab Programında Effekt(Plugin) verdim:
Waves CLA-2A - Waves CLA-76 - Waves PuigTecEQP1A - LM Amplifier
AKG K812 kulaklığımla ve Neumann KH 120 A Monitörümle dinledim.
Sonuç: BehringerB2Pro da çok rahatsız edici dip gürültüsü mevcut.
ve U87AI mikrofonun canlılığından zerre eser yok.
Sizde Wave File olarak indirip sadece Kompressor verin.Farkı görün.
İyi mikrofon Mix ten sonra belli olur,bunu ben söylemiyorum,ustalar
söylüyor.
Bir diğer konu Rode NT1A gibi mikrofonlar için Effektprozessor(efekt işlemcisi)
lükstür.Kaldı ki aldığınız kaydı beğenmezseniz,kayıt çöpe gider.
Plugin kullanmaktan çok daha zahmetli bir iştir.
Kayıt zincirinin en tepesinde Mikrofon gelir sonra AD/DA konverter'i (çevirici) iyi olan Interface sonra Harici Mikrofon preamp.
Bol mikrofonlu günler dileği ile
Cevap: Mid ''Pes'' tonlar için Mikrofon önerisi Behringer B2, Rode NT 1 A vs?
Alıntı:
12Ancela Nickli Üyeden Alıntı
İyi günler,
U87AI vs BehringerB2Pro
Vermiş olduğunuz linkten
FILE WAVE 48/24 MONO FLAT
U87AI_per-confronto-con_BehringerB2Pro.w
File Audio Wave 16.4 MB
 
FILE WAVE 48/24 MONO FLAT
BehringerB2Pro_per-confronto-con_U87AI.w
File Audio Wave 16.4 MB
olarak indirdim ve WaveLab Programında Effekt(Plugin) verdim:
Waves CLA-2A - Waves CLA-76 - Waves PuigTecEQP1A - LM Amplifier
AKG K812 kulaklığımla ve Neumann KH 120 A Monitörümle dinledim.
Sonuç: BehringerB2Pro da çok rahatsız edici dip gürültüsü mevcut.
ve U87AI mikrofonun canlılığından zerre eser yok.
Sizde Wave File olarak indirip sadece Kompressor verin.Farkı görün.
İyi mikrofon Mix ten sonra belli olur,bunu ben söylemiyorum,ustalar
söylüyor.
Bir diğer konu Rode NT1A gibi mikrofonlar için Effektprozessor(efekt işlemcisi)
lükstür.Kaldı ki aldığınız kaydı beğenmezseniz,kayıt çöpe gider.
Plugin kullanmaktan çok daha zahmetli bir iştir.
Kayıt zincirinin en tepesinde Mikrofon gelir sonra AD/DA konverter'i (çevirici) iyi olan Interface sonra Harici Mikrofon preamp.
Bol mikrofonlu günler dileği ile
Öncelikle hayırlı kandiller dilerim, açıklayıcı ve güzel bir bilgi olmuş. Söylediğiniz gibi elbette dip gürültü farkı olacaktır. 1200 TL ile 25.000 TL'lik iki mikrofon arasında muhakkak bir fark olacaktır. Benim daha çok söylemek istediğim, dip gürültüden çok mikrofonun karakteristik özelliği. Bunun haricinde söylediğiniz gibi kayıt kalitesi kendisini fazlasıyla belli edecektir. SHURE SM7 B mikrofona VORSİS M1, M2 gibi mikrofon işlemcisi ^''processor'' bağlandığında mükemmel bir sonuç alındığını görmüştüm. Zaten ABD gibi ülkelerde efektli mikser kullanmazlar, mikrofon arasında mutlaka bir işlemci olur. Tabii bu söylediğim dinamik radyo stüdyosu mikrofonları için geçerli. Ben sizler gibi müzikle uğraşmadım için ''mix yapmadığımı da düşünürsek'' 50 projeden sadece üçüne beşine alt yapı eklediğimi farz edersek, istediğim daha çok ham sesi gırtlaksı bir tonla daha çok pes olarak alan bir mikrofon. Bunun için de pes sesleri en iyi alan bir mikrofon tercih ettim. Elbette adobe'de dynamic processor ve birkaç eq verdikten sonra sesi biraz daha toklaştırabiliriz ama bu zaman isteyen bir iş. Dublaj Stüdyolarında bunun için mikser ve işlemcilerle tonlama yapılabiliyor. İstediğim de böyle bir şeydi.
Cevap: Mid ''Pes'' tonlar için Mikrofon önerisi Behringer B2, Rode NT 1 A vs?
Conderser mikrofonların çoğu optimum ses verir ama yukarda yazılanları doğrular mahiyette bazı mikrofonların ses lezzetleri tonları sıcaklığı verdiğiniz paraya bakıyor maalesef.
Ve yine yukarıda yazılanları doğrular mahiyette Esas referans olan kayıttır yani kötü bir kaydın üzerine,yanlış eksik,fazla ,hatalı bir sesin üzerine ne efekt bindirirseniz bindirin doğru tonları çıkarmak çok çok zordur.sesteki çiğlik,eksiklik bozukluk sırıtır bi şekilde...