-
Loudness War!
Merhaba. Yaptığın çalışmanın genel olarak kısık olduğunumu düşünüyorsun? Bırak! Kısık kalsın! Yaptığın çalışma eğer düzgün bir çalışma ise zaten sesi 0db' den daha yukarı seviyeye çıkarmanın bir anlamı yok. "Clipping" olayına dikkat et. Bu olay, sesin tepe noktasını, yani 0 db' i aştığında sesteki yada verideki bozulma veya veri kaybına verilen isimdir. Görsel açıdan ses yuvarlamsı bir genleşmeye sahiptir. "Clipping" olayı olduğunda ise 0 db' i geçen yer düzleşerek yada kareleşerek distorsiyon etkisi yaratır. Kompresör ile çok sıkıştırma! Gerektiği yerlerde kullan, gerekmiyorsa kullanma. Sonuçta her sese kompresör uygulamak anlamsızdır. İşin en son bölümünde ise "Benimkinin sesi daha yüksek!" mantığına dayandırılan "Mastering" olayı ise tamamen YANLIŞTIR!
-
Cevap: Loudness War!
Biraz daha detaylandırırsan tadından yenmez. Eline sağlık.
-
Cevap: Loudness War!
Tabi istemen yeter. Hemen detaylandıracağım, yada açıklık getireceğim yada yada merak ettiğin yerleri, hemen burdan sorabilirsin.
-
Cevap: Loudness War!
dithering işlemi sırasında clipping olmaması için dikkat edilmesi gerekenler, püf noktalar vs. Aklıma gelmeyen onca şey var clipping ile ilgili. Şöyle derli toplu bir yazı yazsan da sabitlesek ?
-
Cevap: Loudness War!
Peki. "Dithering" dediğin olayda "Clipping" olmaması için dikkat edilesi yerler kanallarda tepe noktalarından boşluk bırakarak kaydedip, çalışmaktır. Püf noktalarından biri ise sesleri üst üste bindirmemek olmalı. Bu sebeple sesteki dalgalanma ve bir andaki hoplamalar dahada indirgenecektir.