Çok önemli Mix Mastering Ayarları...!(Not: Bu konu tartışmaya kapanmıştır..)

Mix - Mastering içinde Çok önemli Mix Mastering Ayarları...!(Not: Bu konu tartışmaya kapanmıştır..) konusu, sesimizi kaydettikten sonraki adımlar aşağıdaki gibi olacak. Eğer aletlerin çok kötüyse ve şuan sadece deneme kayıtları alıyorsan şu 2 ayarı dene: 1. Dynamic Compressor>>Vocal -24 +24 bunu vokale uyguluyosun 2. ...

Sponsorlu Bağlantılar

Toplam 2 sayfadan 1. sayfa 12 SonuncuSonuncu
Bu sayfada toplam 13 sonuçtan 1 ile 10 arası mesajlar gösteriliyor.

Konu: Çok önemli Mix Mastering Ayarları...!(Not: Bu konu tartışmaya kapanmıştır..)


  1. #1
    babacan_61 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    babacan_61 isimli Üye şimdilik offline konumundadır Yeni Üye

    Çok önemli Mix Mastering Ayarları...!(Not: Bu konu tartışmaya kapanmıştır..)

    Sponsorlu Bağlantılar


    sesimizi kaydettikten sonraki adımlar aşağıdaki gibi olacak.

    Eğer aletlerin çok kötüyse ve şuan sadece deneme kayıtları alıyorsan şu 2 ayarı dene:

    1. Dynamic Compressor>>Vocal -24 +24 bunu vokale uyguluyosun

    2. eğer taşmışsa Normalize dan denem yanılmayla taşmıyacak şekilde vokali ayarlıyorsun

    3. Reverb : Natural Reverb veriyorsun vokale.. tabi mikrofonun çok önemli reverb olayında..

    4. FFT Filter : 3 tane kill seçeneği var 3 ünüde vokale uygula orda

    5. Noise Reduction>>Hiss Reduction tan Light hiss seçeneğinide vokale uyguluyorsun..

    Bunları yaparak bi dene sonra bide aşağıdaki ayarları dene:

    Amplitude > Dynamics Processing > Compander
    Filters > FFT Filter > kill Mic ruble (Üçünüde yap)
    Filters > Graphic Equalizer > Vocal Presence (Cut)
    Filters > Quick Filter > Trable Bost
    Filters > Scientific Filters > His Cut (Above 10khz)
    Delay Effects > Reverb > Naturel rewerb

    Bu ayarları yaparken kullandığın sıra çok önemli, bu söylediğim ayarları sırasıyla uygulayacaksın.Bu 2 yöntemden birini seçeceksin, hangi ses sana daha iyi gelirse onu kullanırsın, ama ikiside çok kötü sistemlerde dahi birazcık daha gariphic equlaizer ayarıyla mükemmele yakın sonuç verir.

    Ama eğer benim sistemim iyi diyorsan:

    1-dynmics processing> limit hard -3 (vocaldeki patlakları giderir)

    2-amplify/fade> center wave ( sese doluluk verir)

    3-dynmics processing> compander (bütün vocali eşitler)

    4-delay effects> reverb > natural reverb ( stero kayıtlarda tek merkez sese hafif yankı,sağ sola reverb verilmez verilirse vocaller birbirine girer)

    notlar: efecler de sıralama çok önemlidir. örnek reverb üstüne compender verilirse vocal kalitesiz bir hal alabilir.

    verilen reveb efecti nin şiddeti parça ya göre değişkenlik gösterebilir.örneğin natural reverb te 15 olan yüzdeyi 30 filan yapabilirsiniz.

    ve son olarak mixdown yapılarak tek kanal haline getirilen acapella bunun sebebi bütün şarkıdaki ses düzeyinin aynı olmasını sağlamaktır.

    1-dynmics processing> limit hard -3 (vocaldeki patlakları giderir)

    2-amplify/fade> center wave ( sese doluluk verir)

    3-dynmics processing> compander (bütün vocali eşitler)

    4-delay effects> reverb > natural reverb

    efecleriyle yeniden filtre edilir. Ve son olarak paremetric equalizer> channel strip hight (bosst) efecti uygulanır eğer tiz fazla gelir ise burdaki ayarlardan eq bölümünden 3 numaralı dikey sutundaki ayar
    dalgası aşağı yukarı oynatılarak uygun tiz verilir.bildiğiniz gibi preview yaparak verdiğiniz efecti uygulamadan önce duyma şansına sahipsiniz

  2. #2
    21amed - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    21amed isimli Üye şimdilik offline konumundadır Yeni Üye

    Standart Cevap: Çok önemli Mix Mastering Ayarları...!(Not: Başka bir siteden alıntıdır.)

    kardeş bu efecktler çok iyide t-pain'in kullandığı mix tekniğini bilen var mı yada senin bi bilgin var mı?

  3. #3
    helco - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    helco isimli Üye şimdilik offline konumundadır Moderator

    Standart Cevap: Çok önemli Mix Mastering Ayarları...!(Not: Başka bir siteden alıntıdır.)

    Çok önemli Mix Mastering Ayarları...

    Peki bişey sorsam kızmasın dimi kardeşim bu ayarları nerde hangi çalışmaya uygularsak olumlu sonuçlar alırız ?
    KeyfiMuzik.Net - Müzisyen Forumları

  4. #4
    babacan_61 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    babacan_61 isimli Üye şimdilik offline konumundadır Yeni Üye

    Standart Cevap: Çok önemli Mix Mastering Ayarları...!(Not: Başka bir siteden alıntıdır.)

    helco nerede ve nasıl çalışmalara sorusunun cevabı konuda belirtilmiş zaten... ayrıca isminin altında müzik duayeni yazıyo bunları biliyosundur heralde... bilgilerinle bizi aydınlat...!!!

    Eğer aletlerin çok kötüyse ve şuan sadece deneme kayıtları alıyorsan şu 2 ayarı dene:

  5. #5
    helco - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    helco isimli Üye şimdilik offline konumundadır Moderator

    Cevap: Çok önemli Mix Mastering Ayarları...!(Not: Başka bir siteden alıntıdır.)

    helco nerede ve nasıl çalışmalara sorusunun cevabı konuda belirtilmiş zaten... ayrıca isminin altında müzik duayeni yazıyo bunları biliyosundur heralde... bilgilerinle bizi aydınlat...!!!
    ben belirtim başta ama kızmasın demiştim çünkü böyle şeyleri abartmakta üstüne yok sevgili userlerimizin
    konuyu anlamak ve kavramak önemlidir mix ne işe yarar biliyorsan nerde ne kulanılacağını bilirsin onuda öle şu ayarda yaparsak şöyle olurla değilde mantiken kulanırsan çözersin bu bukadar bassit olsa senin gibi insanların uğraşmasına gerek kalmazdı burasını anla durduk yerede gerginlik yaratmanın manası yok saçma sapan birşey olduğu için söylüyorum olur ya uyguladıktan sonra üzülürse bişeye yaramaz her çalışmaya bu ayarları vericek hali yok o yüzden saçma geliyor anlatılacak bişey varsa önce mix nedirden başlamalı bence? neye göre neyi mixlemekten bahsediyorsun hangi tarzda neyle yapacaksın.! hangi ortamda ne kulanacaksın demeli bunun yeri ve saydığım madeleri değişkendir önce bunuda anlamalı hebeye atıyor ve kulanıyorsan zaten anlamı kalmaz o işin bu işi dediğim gibi herkez yapsa bana ve diğerlerine gerek kalmazdı anlamak için zekada lazım tabi herneyse bir ara öğrenmeyi düşünürsen sorarsın.
    KeyfiMuzik.Net - Müzisyen Forumları

  6. #6
    katremusic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    katremusic isimli Üye şimdilik offline konumundadır Keyfi Platin Üye

    Standart Cevap: Çok önemli Mix Mastering Ayarları...!(Not: Başka bir siteden alıntıdır.)

    helco haklı ama babacan61 arkadaşımızda kendi bilgilerini paylaşmış burda. kötü bir niyet yok asLında ŞöyLe oLsa mesela limit hard -3 ver ' demek yerine Limit hard -3 şu işe yarar. bu efekti versen vokalde ses şöyle olur. dense daha iyi olucak. hem bu işi bilmeyeninde kafasında soru işareti kalmaz. daha güzel bir anlatım olur.

  7. #7
    mytek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    mytek isimli Üye şimdilik offline konumundadır Keyfi Silver Üye

    Standart Cevap: Çok önemli Mix Mastering Ayarları...!(Not: Başka bir siteden alıntıdır.)

    herkesin mix tekniği farklıdır kesin kalıp yoktur. parça bütünlüğü için mix kadar Mastering de önemlidir.

  8. #8
    TaLoS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    TaLoS isimli Üye şimdilik offline konumundadır Süper Moderatör

    Standart Cevap: Çok önemli Mix Mastering Ayarları...!(Not: Başka bir siteden alıntıdır.)

    Allah'a inanıyorsanız "Allah aşkına" artık şunu mix tekniği diye paylaşmayın.
    MZSancaR bunu beğendi.
    KeyfiMuzik.Net - Müzisyen Forumları

  9. #9
    beis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    beis isimli Üye şimdilik offline konumundadır Keyfi Platin Üye

    Standart Cevap: Çok önemli Mix Mastering Ayarları...!(Not: Başka bir siteden alıntıdır.)

    Açıklamalarda yanlışlık var. Eski ve yanlış bi alıntı olmuş.
    En iyi mix tekniği, kendi tekniğinizdir. Deneme-yanılma yoluyla öğrenin derim ben.
    Bu arada bu teknik, Adobe Audition & Cool Edit Programı için.

  10. #10
    halil gander - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    halil gander isimli Üye şimdilik offline konumundadır Keyfi Platin Üye

    Standart Cevap: Çok önemli Mix Mastering Ayarları...!(Not: Başka bir siteden alıntıdır.)

    arkadaşlar bende şu mixsaj dediginiz işlere şöyle katılmak istedim bu işleri biraz yemek yapmaya benzetiyorum herkes aslında aşcı gibi düşünün ben bakır tencerede yemek yaparım sen çelik tencerede yaparsın ben ateş fırında yaparım sen normal fırında
    ben osmanlı mutfagı yaparım sen fıransız ben tuzlu yaparım sen az tuzlu yaparım uzatmayım önemli olan yemegi nerde nasıl az yaglı cok tuzlu yapmak degil en güzel yemegi yapmak yani akadaşlar her ustanın veya her yigidin yogurt yemesi farklıdır ayrıntı bukadar işin özeti sen arabesk o türkü digeri rock müzik yapar önemli olan herkesin tarzında en iyisini yapmak her arkadaş aynı programı kullanmıyor aynı aletleride aynı mixserleride onun için herkes farklı yorum yapıyor kafalar karşmasın kim kimseyi kırmasın herkese ayrı arı sevgiler müzik adına

Kullanıcılar bu sayfayı şu kelimelerle buldu:

adobe audition 15 mix mastering ayarları, adobe audition 15 mix mastering, reverb ayarları, adobe audition 15 mix mastering teknikleri, adobe 15 mix teknikleri, adobe audition 15 mix teknikleri, profesyonel mix teknikleri, mix mastering teknikleri, adobe 15 mix mastering teknikleri, adobe audition 15 kaliteli mix, cool edit ses eşitleme, adobe audition mix mastering, adobe 15 mix mastering, mastering ayarları, adobe audition 15 profesyonel mix
Müzisyen ilanları

Benzer Konular

  1. Mastering için harika bi vst otomatik mastering..!Mastering için harika bi vst otomatik mastering..!

    Arkadaşlar cakewalk serisinin en güzel vst lerinden birisi kendi plugin lerinden master & mix bölümünü seçin otomatik masterignden geçiriyor tavsiye ederim Üretici Sitesi: http://www.cakewalk.com
  2. Lütfen Yardım Edin Mix & Mastering Ayarları İçin .Lütfen Yardım Edin Mix & Mastering Ayarları İçin .

    Mikrofonum rode nt1a Mixerim iste Mg10/2 , kayıtı aldıktan sonra ses kaliteli olmuyor mix veriyorum ama gene kalitesiz oluyor. Bu neyden kaynaklanıyor acaba mix'leme yapamadığım için mi ? :confused: Yardım ederseniz çook sevinirim .... Kullandığım program adobe audition 1.5 . 1048110482
  3. Arkadaşlar lütfen yardımcı olun çok önemli bir konu Profesyonel stüdyoya ilk adımım ?Arkadaşlar lütfen yardımcı olun çok önemli bir konu Profesyonel stüdyoya ilk adımım ?

    Benim Edirol UA-4FX ses kartım var ve preamp kullanıyorum samson c-valve tube mic marka.. ama bir mixer almayı düşünüyorum daha profesyonel kayıt yapmak için yani kendimize yer hazırladk stüdyo gibi bi yer artk kayıt da alacağz başkalarına . mesela yamaha o2r mixer almayı düşünüyorum . şu an mikrofonumz Samson C-01 ama bunu Neumaan U87 yapacağım Rode NT1A mikrofonda alacağım. fakat bu ses kartımla mixerimi bi arada bağlasam verimli birşeyler...
  4. Çok önemli konu lütfen yardım edin !Çok önemli konu lütfen yardım edin !

    Ya Recycle'de kullanmak üzere Fl Studio'da hazırladığım bir melodiyi wav olarak kaydediyorum ama ReCycle bu dosyayı açmıyor .S Bunun gibi birkaç tane daha seste de böyle yapmıştı.. Ama yapmadığı dosyalar da oldu. Yani normal çalıştırdığı oldu birkaç tane.. Fakat benim istediğim sesi açmıyor lütfen yardım edin :( Süre ile alakası yok sadece 8 saniyelik bir .wav dosyası...
  5. Tartışmaya noktayı siz koyun!Tartışmaya noktayı siz koyun!

    Türban içeri mi dışarı mı? Devami...
Konu Puanlaması 5 üzerinden | Toplam : 0 kişi