BU KONUYLA BILGISI OLAN ARKADASLAR EV KULLANICILARI ICIN UFAK DIYOLAR VEREBILIRSE COK SEVINIRIM SIMDIDEN TŞK EDERIM :confused::confused:
Yazdırılabilir Görünüm
BU KONUYLA BILGISI OLAN ARKADASLAR EV KULLANICILARI ICIN UFAK DIYOLAR VEREBILIRSE COK SEVINIRIM SIMDIDEN TŞK EDERIM :confused::confused:
Konu hazırlanma aşamasında ..
valla öncelikle hangi cubase için hangi mix vst si gerek ordan başlansa iyi olur...
ve normal bi vokal kaydında hangi reverb hangi dynamic verilmeli
genel mix yane .....
evet benımde en zorlandıgım vokal mıxlerı arkadaslar ozellıkle efeckt yanı reverb ler
MERHABA TEŞEKKÜRLER
noyan abi hazırlıyon mu bize bi şeyler??? bi yardım etsen:d cubase icin ufak bi mix sıralamsı dynamic-reverb-eq fealn bunları nası verelim ......aldıgmız bu kayıtları hangi mix yöntemiyle toparlayabiliriz?
noyan abi sen bu ülkenin müzikte altyapı devisin :d:d ( nası yaladım ama:d)
arkdasalara Adobe********************* burda bı tane vıdeolu anlatım var bır bakın ıstersenız
hajular bu adobe yaa biz cubase istiyoduk .....:(
eyw. saol
teşekkürler kardeş
cubase demişler kanımca :D
Merhaba Güzel bir site ama bazı bilgiler yanlış. Adobe edition post production programıdır. Genellikle radyolar kullanır. Haber ve tanıtımların editlenmesi ve mix aşamasında kullanılır. Acid ve Sound Forge Gibi.
Ne alakası var Mix&Mastering konusuyla. Mix ve mastering programları bellidir ve burası bir paylaşım sitesi. En azından Pro tools M powered Kurun yada Nuendo da mix ve mastering yapın..
Bu konular çok çok ciddi bilgi birikimi gerektirir. Basitce cevaplar vermeyin lütfen.
Teşekkürler.
Mix & Mastering...
Bunun İçin Ev Kullanıcısıysanız...Orta Düzey Bir Pc [512 Mb Ram,3.20 GHZ İşlemci,256 Ekran Kartı,10Board Ses Kartı]Yeterli...İlk Başlama Sürecinde...
Kullanılan Yazılımlar İse; FL Studio 7,Sony Acid Pro 6.0,Cubase SX 3,Adobe Audition 1.5,Reason 3.0[FL Studio Varsa Gerek Yok] Gibi Yazılımlar Ön görülür...
Zaten İş Yazılımda Biter...Dj Mixer'ıyla Program Bilgisi Olmadan Bişey Yapılamaz.
FL Studio'da Çeşitli Midi,Beat,Vocal,Melodi Yaparak Cubase'de Editlersiniz.Zaten Cubase SX 3,FL Studio Programının Alt Programıdır.Tamamiyle Uyumludur...
Bilginize...:)
Cubase sx3 fl studio'nun alt programımıdır?
Evet...Alt Programı Derken;FL Studio VST'Lerini,Yapılan Beatleri Editlemeye en yatkın program...Çoğu Dj'e Göre Alt Programı...:);)
Sen alt program olarak kullanabilirsin o ayrı. Ama cubase sx3 fl studio'nun alt programıdır dersen o yalnış olur....çoğu kişide cubase'in içinde fl studio'yu rewire olarak kullanır. Ama ikiside birbirinin alt programı değil tamamen ayrı programlardır.
Bu sadece Benim teorimdi...:);)Özür Dilerim...
Sadece Tavsiye ederim ozaman:);)
Özür dilenecek bişiy yok :) sadece yeni başlayanlar bu işe aa cubase fl in alt programıymış demesinler tabiki isteğin programı rahat kullandığın şekilde istediğin gibi kullanabilirsin .ayrıca bilgilerin için sağol iyi forumlar...
ben yeni üyeyim fakat bana gelen mesajlari nasil okuyacagimi bilemiyorum o kadar denediysemde basaramadim lütfen bana yardimci olurmusunuzun
Video da anlattım kardes indir İzle Anlamadıgın soracagın Yer Olursa Burdan Yaz ben Sana Anlatımı
Video Linki :
zSHARE - x.rar
_______________________________________________
MySpace.com - Cıgaraya Vur [Demo]Online ! - kayseri, TR - Rap - www.myspace.com/felaketrp
slm arkadaşlar öncelikle herkese iyi çalışmalar diliyorum.konuya şöyle girmek isterim .ilk önce vokal efec leri naasıl plugin kullana bilir demişsiniz. vokal kayıtlarınızı nasıl yaptığınız önemli iyi bir ses kartı ve iyi bir mikrofonla okunmuş bir vokal e fazla süsüleme gerek yok .okuduğu tarza göre değişir tabi elektronik müzik okumuşsa tabi iyi pluginler olması lazım . konumuza gelelim . vokal kayıtlarınızı elinizden geldiği kadarıyla aşırı efec uygulamayın .(yerine göre değişir) size vokal için gereken armoni sağlayacak plugin oda bu sitede mevcut olmayanlar indire bilir saygılar .iyi çalışmalar herkese
lınkı ben neden goremıyorummm
noyan calısmalar nasıl gıdıyor nerede mıx masterıngs anlatımı acıklama beklıyoruz:)
teşekürrler
evet arkadaslar bende vocali yaptıgım altyapının üzerine tam anlamıyla mixledigime inanmıyorum( vocalımı referans almalı yoksa altyapıyımı ).bunun bir püf noktasını bilen varsa .degerli bilgilerini esirgemesin iyi çalışmalar.
Bu konuda şunu yada bunu referans almalıyım diye kesin bi kural yoktur.Tamamen senin çalışma prensibine bağlıdır.Kimisi önce basları yazar bunun etrafına altyapıyı kurar,kimisi ilk vokali kaydeder bunun etrafına çalışır kimisi önce ritmi yazar bu değişir.
ben genelde önce akorları yazıyorum arkasından davullar ,baslar,gitar varsa gitar ve kontursanları yazıyorum .ondan sonra tonlamaları yaparken genelde davullara verdigim tondan basslar ile en azından bir ensturmanı daha aynı tonlara fixliyorum.bu sizce nasıl dogru bir yöntem mi yoksa tavsiye edebileceginiz bir yo daha varmı
( proje tam anlamıyla bittikten sonra müzisyen arkadaslarıma dinletiyorum genelde begenıyorlar fakat ben hiç bir zaman tatmin olmuyorum buda normalmi ? :) gçrüşmek üzere....
Kaliteli bir miksaj yapmanın en iyi yolu (parçanın tarzına göre yüksek frekanslardan düşük frekanslara ya da düşük frekanslardan yüksek frekanslara olabilir) kendinize bir yol seçmenizdir. Böylece aynı frekanslar üzerinde yığılma olmaya başladığı an her bir kanala kendi üzerinde bulunan parametrik eq ile müdahale edebilirsiniz.
"Bir mix kaydı ne kadar iyi yapabilir" isimli konuda da belirttiğim önemli konuları buraya da aynen kopyalıyorum.
Birincisi şan kayıtlarınızın temizliği ve kalitesi, miksajını yapacağınız parçanın konsepti ile doğrudan ilgilidir. Parçanız, frekans içeriği bakımından insan sesinin bulunduğu frekanslarda çok fazla miktarda ses sinyali içeriyorsa mastering sonrasında insan kulağının işitmesi muhtemel bir uğultu oluşacaktır. Bunun sebebi ana master'ınızın belli frekanslardaki ses sinyallerini oluşturan dalga parçacıklarının üst üste birikerek yığılma meydana getirmesidir. Çözüm olanakları kaydın ne kadar temiz yapılmış olmasıyla ilgilidir.
Diğer yandan kanal kaydınızın çözünürlüğü yani titreşimleri ne derecede hassasiyetle yakalayıp işlediği de ham sesi temizleme işleminin başarısını etkileyen önemli bir faktördür. Bit değeri arttıkça sesin çözünürlüğü ve buna paralel olarak sabit diskiniz üzerinde kapladığı alan da artacaktır.
Kaliteli miksler yapmanın bir diğer yolu da (profesyonel amaçlı çalışmalarda kullanılması şarttır) önce görselliğe sonra işitselliğe dayalı miksajdır. Dijital kayıt konsollarında ve de bilgisayar yazılımlarında sunulan spektrumlar ile çok daha kaliteli sound'lar çıkartabilirsiniz. Püf nokta ise şudur: İki türlü spektrum vardır. Birincisi frekanslar arasındaki ilişkiyi görüntüleyen ve de (uğultuyu engellemek üzere) yığılmaya müdahale etmenizi sağlayan faz spektrumu, ikincisi ise ses sinyallerinin genliklerinin maksimum noktasını aşıp aşmama durumunu görüntüleyen genlik spektrumudur.
Konu çok kapsamlı olmakla birlikte temel fizik kanunlarına kadar uzanıyor. Bu nedenle fazla kafanızı karıştırmamak için burada noktalıyorum.
Konuyla ilgilenen değerli forum üyeleri bana özel mesaj göndererek ilave bilgi alabilirler.
Saygı ve sevgilerimle... Esen kalın...
beyler mix ve masteringden elimden geldigince sorulariniz olursa cevaplamaya calisirim...
Mixajda önemli olan ... kayitlarin kaliteli yapilmasi mesela bir kayit edilen gitarin tam akord edilmesi ve temiz calinmasi en ufak seylere dikkat edilmiyor..
1.Kayit eddiginiz kanallari önce bi kac kere dinleyin ve bulgunuz kayit hatalarini kesme bicme islevleriyle düzeltin..
2.En önemlisi kayit ettiginiz müzigin nasil duyulmasini istiyorsunuz ? Önce Yapicaginiz parcanin resmini sesini kafanizda cizin ve canlandirin ...
3.Ses kayitlarinda kesinlikle Pop-up denilen P harflerini yani patlamalari engelliyen aleti kullanmaniz ses kalitesini gene yükselticektir..eger kaydettiginiz sanin sözlerinde cok "S" li kelimeler geciyosa Deesser efektini kullanarak yüksesk frekanslari indirip sesi gene baya bi düzelte bilirsiniz... Bu konuda WAVES markasinin güzel vst pluginleri mevcuttur googlede arayan bulur. Waves - The World's Leading Developer of Audio Signal Processing Software
san efektlemesinde normalden cok hall yada reverb vermeyin. eger orjnal albümleri dinlerseniz göreceksinizki dogallik ön planda..
4.Her kayit ettiginiz kanal icin kompressör efektini kullanin.Kompresör efekti kayit ettiginiz kanalin ses düzeyini belirli bi ayni ses düzenine koyuyor.bu demekki bazi yerlerde biiraz sesli söylediniz ve bazi yerlerdede sessiz burda kompresör sesinizi ayni seviyeye getirmeye yardimci oluyor...
devami daha cok var... amacim yardim etmek özel sorular olursa cevaplamaya calisicam.. saygilarimla
Sayın "Sayko" arkadaşımızın söylediklerine aynen katılıyorum. Ayrıca bir konuda küçük bir ilave bilgi vermek istiyorum.
Bir müzik parçasının oluşturulmasında, albüm sound'ları yakalamak sanıldığı kadar kolay bir iş değildir. Her ne kadar bilgisayar tarafından sunulan teknik imkânlar (gelişen teknolojiye paralel olarak, çeşitli plug-in yazılımları üzerinde yer alan parametreler yardımıyla) filtreleme, genlik tepkisi ölçme, frekans bandı tanımlama gibi çeşitli efektsel nicelikleri belirlemenize olanak sağlasa da eserin icra kalitesi pürüzsüz bir miksaj elde etmenize büyük oranda katkı sağlar. İcra hususunda yapabilecekleriniz ise aşağıdakilerle sınırlıdır:
Enstrüman icra kusurları =Bu uğurda emek harcayan tüm (özellikle de genç) arkadaşlarımızın, ilerde profesyonel albüm kayıt stüdyolarında görev almalarını diliyorum. Herkese sağlıklı, mutlu ve umutlu bir gelecek diliyorum... Esen kalın...
Olmazsa olmaz 1 = Ritim gtarlar ile davul ve perküsyon kayıtlarındaki erken ve geç düşmelerin ortadan kaldırılıp, ölçü içerisine MIDI yazımı kadar muntazam bir şekilde yerleştirilmesi
Seçenek 1 = Eserin enstrümanistler tarafından profesyonel düzeyde, kusursuz ve akıcı bir şekilde icra edilmesi
Seçenek 2 = Kullandığınız Digital Audio Workstation yazılımı üzerinde sunulan (gelişmiş sinyal işleme fonksiyonları dahil) Audio Editing fonksiyonlarını tam kapasite kullanabilmeniz dahilinde enstrüman icralarındaki kusurların tamamen ortadan kaldırılması
Şan/Vokal icra kusurları =
Olmazsa olmaz 1 = Solistin mikrofona olan mesafesinin tayininin doğru yapılması
Olmazsa olmaz 2 = Gain kontrolünün (ham kayıt 0 dB in üzerine çıkmayacak şekilde) mümkün olduğunca dengeli ölçüde tutulması
Olmazsa olmaz 3 = Hece uzunluklarının diksiyona uygun bir şekilde tasarlanması ile gereksiz duraksamaların önüne geçilmesi
Seçenek 1 = Okumaların müziğin ölçü kalıplarının dışına çıkmayacak şekilde (parça parça) kayıt alınması
Seçenek 2 = Kullandığınız Digital Audio Workstation yazılımı üzerinde sunulan (gelişmiş sinyal işleme fonksiyonları dahil) Audio Editing fonksiyonlarını tam kapasite kullanabilmeniz dahilinde şan/vokal icralarındaki kusurların tamamen ortadan kaldırılması.
sağolasın kardeş birde kullanmayı becersem tamamdır
bakalım ama lkinki göremiyorum **
selam arkadaşlar öncelikle herkese meraba canımın sıkıldığı şu günlerde sizlere tek bir sorum olucak mix ve mastering masteringi geçelim ona daha gelmedik mixlemede kullanılacak efectlere gelelim kayt altına alınmış bir sese uygulanması gereken efectler sırasıyla demiycem sese göre değişir bu sıralama ama değişmeyen bir şeyler vardır elbet mesela(1) mixe dynamic lik veren efectler compressor, gate,limiter vs (2)mixe yön veren efectler reverb,phaser,chorus,delay vs gibi ilk olarak hangi kısım ile başlamalı dynamıklık veren efectlermi yoksa yön verenlermi (kendi tabirim ile) sonuca ulaşabiliriz saygılar
Sayın "hokuschu" ;
Burada önemli olan husus sesin karakteristik özellikleri ile niteliksel özelliklerini birbirinden ayırt edebilmeniz ve bağımsız olarak değerledirmeniz gerektiğidir. Dilerseniz bunu ilginç bir örekle açıklamaya çalışayım... Giysilerimizin iç çamaşırı ya da kıyafet olması niteliksel bir özellik iken; onların rengi, dokusu, biçimi ise karakteristik bir özelliktir. Yani her bir ses kaydını, ham olarak ele aldıktan sonra ilk işimiz, onları (yoğunluk bakımından) frekans içeriğine göre kategorilendirmek (ya da az önce söylediğimiz gibi niteliksel olarak gruplandırmak) olmalıdır. Frekans içeriği derken neyi kastettik? Mesela düşük frekanstaki ses sinyali Spektrumda oldukça geniş yer tutması sebebi ile rahatça görüşebilir ve müzikte dolgunluğu sağlar. Ancak fazla birikintiler ses dalgalarının birbiri üstüne binerek (fizikte dalga yayınımındaki adı Super-position'dır) rahatsız edici bir uğultuya neden olurlar. Bu durumda başvurulması gereken yardımcı eleman, dalga genliklerini kontrol eden "Limiter" parametresidir. Ses sinyalini oluşturan dalga parçacıklarının (doğada olması gerektiği gibi) fiziksel biçimini muhafaza etmek için, onların dinamik özelliklerini belirlemek gerekir. Diğer bir deyişle, dinamik parametrelerin kullanımı (dalga formuna doğrudan etki eden bir faktör olması sebebiyle) önceliklidir.
Konunun çok kapsamlı olması sebebiyle (kafanızı çok fazla karıştırmamak adına) burada noktalamak istedim. Yardıma ihtiyaç duyacağınız herhangi diğer husus/hususlar için (tüm diğer forum katılımcı arkadaşlarımızın da faydalanmalarına katkıda bulunma adına) yeni konu açabilir ya da benimle özel mesaj üzerinden irtibata geçebilirsiniz...
Daima faydalı olabilmek temennilerimle...
Saygı ve sevgilerimi sunar, esenlikler dilerim...
sayın arkadaşım(tfe®) çok saol kafamı karıştıran bi konuydu daha çok soru var ama tecrübe bilgi önemli olan ondan sonra sı biraz mantıksal oluyo
tekrar saol kendine iyi bak
arkadaşlar wizooverb ya da Breverb adlarında 2 processor var... dilerseniz bunları kullanabilirsiniz.. gayet başarılı 2'side
saolasınız
Merhabalar. Olur olmazlara bende devam edeyim.
Creative ses kartları asla olmaz. Yapılan iş açısından düşündüğümüzde onboard ses kartlarından hiçbir farkı yok.
5+1 6+1 2000PMPO 5000PMPO vs ses sistemleri olmaz. İllaki -en dandiği dahi olsa- stüdyo monitörleri gerekir.
Tarcklar değişik zamanda kayıt edilebilmelerine rağmen mixajda o parçaya ait tüm tracklar aynı anda mixlenmeli .Vocal , bass bateri gitar yaylılar oskestra vsvs herhangi biri sonradan mixe alınmamalı. Sil baştan yeniden mix yapmak hemen hemen kesindir. Bu yüzden eksik trackla mix yapılmaz.
Mixdown ı bitmiş bir parçaya asla yeniden bir effect (reverb delay vs vs) uygulamayın. Maximizer loudness vs pluglar zaten masteringdedir.
Mixde trackların birbiri ile uyumu sağlanmaya çalışırken masteringde şarkıların müziksel rengi ( rock metal fantazi vs)ve uyumu (ses yükseklikleri vs vs)
ty paylaşım:)