Yaylı Çalgı Çalanlar Burada Buluşuyoruz!

Yaylı Çalanlar içinde Yaylı Çalgı Çalanlar Burada Buluşuyoruz! konusu, Yaylı çalanlar burada dosya ve döküman paylaşabilir, bilmediklerini sorabilir ve işin püf noktalarından bahsedebilirler.. İyi forumlar dileriz. Keyfi Müzik - Müzisyen Forumları...

Sponsorlu Bağlantılar

Toplam 5 sayfadan 1. sayfa 1234 ... SonuncuSonuncu
Bu sayfada toplam 44 sonuçtan 1 ile 10 arası mesajlar gösteriliyor.

Konu: Yaylı Çalgı Çalanlar Burada Buluşuyoruz!


Hybrid View

önceki Mesaj önceki Mesaj   sonraki Mesaj sonraki Mesaj
  1. #1
    admin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    admin isimli Üye şimdilik offline konumundadır Her şeyde biraz sen varsın..

    Yaylı Çalgı Çalanlar Burada Buluşuyoruz!

    Sponsorlu Bağlantılar


    Yaylı çalanlar burada dosya ve döküman paylaşabilir, bilmediklerini sorabilir ve işin püf noktalarından bahsedebilirler..
    İyi forumlar dileriz.
    Keyfi Müzik - Müzisyen Forumları

  2. #2
    sehpa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    sehpa isimli Üye şimdilik offline konumundadır Yeni Üye

    Standart Cevap: Yaylı Çalgı Çalanlar Burada Buluşuyoruz!

    benim asıl sazım ud ama yaylı tambur çalıyorum.. cok kullanılan bi saz olmamasına ragmen cok acıklıdır .. yaylı tamburun nasıl bi şekilde oldugunu bilenlerden cok bilmeyenler vardır.. keske kendi müziğimize diger müzik türlerine gosterdigimiz ilgiden daha fazlasını gosterebilsek.. !! tesekkur ederim admin kardeş ..

  3. #3
    supersaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    supersaz isimli Üye şimdilik offline konumundadır Yeni Üye

    Standart Cevap: Yaylı Çalgı Çalanlar Burada Buluşuyoruz!

    iyi günlerr. sonunda şu gezegende yaylı tambur calan birini buldum.sizden öğrenmek istediğim çok konu var.akordu ne çekiyorsunuz? ayrıca orta telleri söksem saece dem teliyle iyi bir sound alabilir miyim?
    BenOzi bunu beğendi.

  4. #4
    BenOzi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    BenOzi isimli Üye şimdilik offline konumundadır Yeni Üye

    Standart Cevap: Yaylı Çalgı Çalanlar Burada Buluşuyoruz!

    Merhaba, hoş geldiniz o halde yaylı tanbur ailesine.
    teker teker cevaplayayım sorularınızı
    Yaylı tanbur özellikle transpoze çalınan bir çalgıdır. Türk Müziğindeki "5 ses" mansur akorduna karşılık gelen bir akort yapısı vardır. bu nedenle Evrensel müziğe göre "Re" Türk müziğine göre ise rast perdesine akort edilir. Ancak Acemaşiran akordu ve koral çalışmalarda icra rahatlığı adına da "4 ses" kız akorduna akortlanabilir.

    Mansur akordu düşünülürse (ki en güzel sesi mansur dan alınır) teller evrensel müziğe göre (re-la-re) olarak akortlanır. ancak bu durumda normal mızraplı tanbur mantığı ile çaldığınız her eseri 5 ses daha pest olarak çalmış olursunuz. Bu nedenle 5 ses yukarı çalma alışkanlığını elde etmek gerekir.
    Tanbur ve diğer otantik müzik çalgılarının çoğunda ilkel fizik kuralları geçerliliğini korur. "Bir düzlemde aynı frekansı üretebilen cisimler birbirini tetikler" Yaylı tanburu tek tel çalarsanız, zengin rezonanslardan mahrum kalırsınız. Bu da çalgının tüm özelliğini yok eder. doğru akortlu bir yaylı tanbur ile çalmaya başladığınızda aradaki farkı çok net görebilirsiniz.
    detaylar için çekinmeden sorabilirsiniz. Bu arada Kadıköy'de bulunan dersliğimde Yaylı Tanbur konusunda sıfırdan başlayan dersler ve masterclass çalışmaları da yapmaktayım.

  5. #5
    kuzey78 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    kuzey78 isimli Üye şimdilik offline konumundadır Yeni Üye

    Standart Cevap: Yaylı Çalgı Çalanlar Burada Buluşuyoruz!

    Güzel bir bölüm ama fazla ilgi görmemiş nedendir acaba , yoksa yaylı sazlara ilgi mi azaldı (inşallah öyle değildir ).

    hazır yazmışken şunu sorayım bende keman var onun akordunu türkmüziğine uysun diye do-sol-re-la yapıyorum, sizler nasıl akort yapıyorsunuz ,
    ve son olarak violamda var onuda la-mi si-sol yapıyorum acaba türk müziğinde daha farklı akor kullananlar varsa aranızda sizlerin akordu nedir.

  6. #6
    sehpa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    sehpa isimli Üye şimdilik offline konumundadır Yeni Üye

    nota Cevap: Yaylı Çalgı Çalanlar Burada Buluşuyoruz!

    Güzel bir bölüm ama fazla ilgi görmemiş nedendir acaba , yoksa yaylı sazlara ilgi mi azaldı (inşallah öyle değildir ).

    hazır yazmışken şunu sorayım bende keman var onun akordunu türkmüziğine uysun diye do-sol-re-la yapıyorum, sizler nasıl akort yapıyorsunuz ,
    ve son olarak violamda var onuda la-mi si-sol yapıyorum acaba türk müziğinde daha farklı akor kullananlar varsa aranızda sizlerin akordu nedir.
    güzel yapmışsın kardeşim devam et..

  7. #7
    adomania - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    adomania isimli Üye şimdilik offline konumundadır Keyfi Gold Üye

    Standart Cevap: Yaylı Çalgı Çalanlar Burada Buluşuyoruz!

    Güzel bir bölüm ama fazla ilgi görmemiş nedendir acaba , yoksa yaylı sazlara ilgi mi azaldı (inşallah öyle değildir ).

    hazır yazmışken şunu sorayım bende keman var onun akordunu türkmüziğine uysun diye do-sol-re-la yapıyorum, sizler nasıl akort yapıyorsunuz ,
    ve son olarak violamda var onuda la-mi si-sol yapıyorum acaba türk müziğinde daha farklı akor kullananlar varsa aranızda sizlerin akordu nedir.
    ben alttan üste doğru
    BATI : Mi-La-Re-Sol
    Bunu türk müziği ses kanununa göre düşün.
    bede böyle yapıyorum

  8. #8
    kaleli 17 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    kaleli 17 isimli Üye şimdilik offline konumundadır Yeni Üye

    Standart Cevap: Yaylı Çalgı Çalanlar Burada Buluşuyoruz!

    Batı müziğinde genel itibarıyle do-sol-re-la kullanılır. Avrupa ülkelerinde büyük orkestralarda farklı akortların kullanıldığını biliyorum. Pozisyon zorluğundan dolayı çok çalışmayı gerektiriyor. do-sol-re-la akord çekilmiş bir kemanda dikkat edilmesi gereken en önemli husus ikinci tel yani (RE) teli üzerinde çalışırken 3 ve 4 numaralı parmakların (Yüzük ve Serçe Parmağı) durumudur. re telinde çalışırken 3 üncü parmağımızı bastığımızda sol sesini alırız. 4 üncü parmak tam aralık ile la sesini verir. Bu durumda 4 üncü parmak ile 1 inci tel (Tiz La) boş basıldığında aynı frekans değerlerine eşit olur. Naturel seslerin alınması açısından bu önemlidir fakat tam aralık ile 4 üncü parmağın basılması esnasında pozisyon sıkıntısı yaşanabilir ve duygu olarak biraz yavan kalır. Oysa ki Do-sol-re-sol (Türk batı/sanat müziği için genelde kullanılan) akort çekilmiş bir kemanda yine 3 üncü parmak sol sesini verir ve 1 inci tel (Tiz sol) boş basıldığında aynı frekans değerleri elde edilir. Bu durumda 4 üncü parmak süsleme ve kerizleme için bize kalmış olur. Türk müziğinin yapısında süsleme, kaydırma ve çaptırarak çalmanın önemi büyüktür. Bu nedenle do-sol-re-sol akort daha fazla duygu ve pozisyon kolaylığından dolayı kullanılma oranı yüksektir. Bende do-sol-re-sol akort ile keman icra ediyorum kendimce daha kullanışlı olduğunu düşünüyorum. Başka bir sürü akort türü var. Dizgi içerisinde 4 ses aralık ile (Keman telleri iyi olacak) bir sürü akort bulunabilir. Fakat çok çalışmayı gerektirir.

  9. #9
    **Toprak** - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    **Toprak** isimli Üye şimdilik offline konumundadır Yeni Üye

    Standart Cevap: Yaylı Çalgı Çalanlar Burada Buluşuyoruz!

    Güzel bir bölüm ama fazla ilgi görmemiş nedendir acaba , yoksa yaylı sazlara ilgi mi azaldı (inşallah öyle değildir ).

    hazır yazmışken şunu sorayım bende keman var onun akordunu türkmüziğine uysun diye do-sol-re-la yapıyorum, sizler nasıl akort yapıyorsunuz ,
    ve son olarak violamda var onuda la-mi si-sol yapıyorum acaba türk müziğinde daha farklı akor kullananlar varsa aranızda sizlerin akordu nedir.
    la yerine sol yapsan daha iyi bence la biraz çiğ düşüyor genelde arkadaşlarda sol kullanır alt teli ve la yı da elle bulursunbunu eski bestekarlardan duymuştum kendimde denedim gayet hoş oluyor, ayrıca violayıda DO,SOL,RE,SOL olarak bir dene bakalım memnun kalacakmısın daha tok bir ses alırsın

  10. #10
    kayrahan64500 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    kayrahan64500 isimli Üye şimdilik offline konumundadır Katılımcı Üye

    Standart Cevap: Yaylı Çalgı Çalanlar Burada Buluşuyoruz!

    haci mi la re sol... kemanda perde yok türk müziğine uyması için akort değiştirmene gerek yok sadece parmakların kemiğini aldırmak lazım DDD

Kullanıcılar bu sayfayı şu kelimelerle buldu:

kabak kemane nota yerleri, kabak kemane akordu nasıl yapılır, kabak kemane metodu, kabak kemane metod kitabı, kabak kemane nota düzeni, kabak kemanede nota yerleri, kabak kemane notaları, kabak kemane akort düzeni, kabak kemane nasıl öğrenilir, kabak kemane öğrenme metodu, kabak kemane akord düzeni, cevap yaylı çalgı çalanlar burada buluşuyoruz, kabak kemane metodu indir, kabak kemane nasıl akord edilir, kabak kemane akord aralığı
Müzisyen ilanları

Benzer Konular

  1. Vurmalı çalgı çalanlar Burada Buluşuyoruz!Vurmalı çalgı çalanlar Burada Buluşuyoruz!

    Vurmalı çalgı çalanlar burada dosya ve döküman paylaşabilir, bilmediklerini sorabilir ve işin püf noktalarından bahsedebilirler.. İyi forumlar dileriz. Keyfi Müzik - Müzisyen Forumları
  2. Üflemeli Çalgı Çalanlar Burada Buluşuyoruz!Üflemeli Çalgı Çalanlar Burada Buluşuyoruz!

    Üflemeli çalanlar burada dosya ve döküman paylaşabilir, bilmediklerini sorabilir ve işin püf noktalarından bahsedebilirler.. İyi forumlar dileriz. Keyfi Müzik - Müzisyen Forumları
  3. Telli Çalgı Çalanlar Burada Buluşuyoruz!Telli Çalgı Çalanlar Burada Buluşuyoruz!

    Telli çalanlar burada dosya ve döküman paylaşabilir, bilmediklerini sorabilir ve işin püf noktalarından bahsedebilirler.. İyi forumlar dileriz. Keyfi Müzik - Müzisyen Forumları
  4. El yapımı keman,yaylı ve mızraplı çalgı bakım onarımı yapılır.İZMİREl yapımı keman,yaylı ve mızraplı çalgı bakım onarımı yapılır.İZMİR

    izmir konakta bulunan atölyemde keman,gitar,bağlama dersleri verilir.ayrıca el yapımı keman satışı ve her türlü yaylı, mızraplı çalgı bakım onarımı yapılır.iletişim için:mzk84_lb@hotmail.com
  5. Yaylı Çalgı BakımıYaylı Çalgı Bakımı

    YAYLI ÇALGILAR Yaylı çalgılar (Keman, Viyola, Viyolonsel, Telli Kontrbas) için ilk söylenecek şey çok rutubetli ya da sıcak hava koşullarında uzun sure bırakmaktan kesin olarak sakınılmalıdır. ikinci olarak her çalışma sonunda mutlaka keman ve viyola kutusuna yerleştirilmeli, düşme ya da sert bir cisme çarpma tehlikesi önlenmelidir. Teller her çalıcı tarafından kolaylıkla değiştirilebilir, ancak akort işlemini sık sık tekrarlayarak...
Konu Puanlaması 5 üzerinden | Toplam : 0 kişi