Cubase'de canlı estruman kaydı...

Cubase & Nuendo içinde Cubase'de canlı estruman kaydı... konusu, Herkse merhabalar, Cubase'de gitar kayıtlarımı canlı olarak bizzat kendim çalarak kayıt etmek istiyorum fakat gitar bağlantısını cubase'de yapamadım. Gitar sesini cubase'den bir türlü getiremedim Bilen arkadaşlar, uğraşan arkadaşlar var ise ...

Sponsorlu Bağlantılar

Toplam 2 sayfadan 1. sayfa 12 SonuncuSonuncu
Bu sayfada toplam 12 sonuçtan 1 ile 10 arası mesajlar gösteriliyor.
Beğeni Listesi1Beğeni

Konu: Cubase'de canlı estruman kaydı...


  1. #1
    sabbath - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    sabbath isimli Üye şimdilik offline konumundadır Yeni Üye

    Cubase'de canlı estruman kaydı...

    Sponsorlu Bağlantılar


    Herkse merhabalar, Cubase'de gitar kayıtlarımı canlı olarak bizzat kendim çalarak kayıt etmek istiyorum fakat gitar bağlantısını cubase'de yapamadım. Gitar sesini cubase'den bir türlü getiremedim
    Bilen arkadaşlar, uğraşan arkadaşlar var ise bu konu hakkında bilgi verebilirseniz çok minnettar olucağım.... bir türlü çözemedim...

  2. #2

    Standart Cevap: Cubase'de canlı estruman kaydı...

    ses kartın nedir?

  3. #3
    tfe® - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    tfe® isimli Üye şimdilik offline konumundadır Keyfi Platin Üye

    Standart Cevap: Cubase'de canlı estruman kaydı...

    Herkse merhabalar, Cubase'de gitar kayıtlarımı canlı olarak bizzat kendim çalarak kayıt etmek istiyorum fakat gitar bağlantısını cubase'de yapamadım. Gitar sesini cubase'den bir türlü getiremedim
    Bilen arkadaşlar, uğraşan arkadaşlar var ise bu konu hakkında bilgi verebilirseniz çok minnettar olucağım.... bir türlü çözemedim...
    Merhaba sayın "sabbath" ;

    Probleminizin çözümü hakkında size yardım edebilmem için bazı sorulara açıklık getirmenizi rica edeceğim.

    Öncelikle bilgisayarınızda kullanmakta olduğunuz ses kartının markası ve modeli hakkında bilgi vermelisiniz.

    Diğer yandan canlı gitar kaydından söz etmişsiniz. Akustik, klasik, elektro ya da perdesiz olup olmadığı hakkında (hangi tür gitarı kastettiğinizi) belirtirseniz, direkt bağlantı imkânına sahip olmanız durumunda ya da bir Mikrofon aracılığı ile ne tür bir bağlantı yapmanız gerektiği hakkında yardımcı olabilirim.

    Çalışmalarınızda başarılar. Esen kalın...
    KeyfiMuzik.Net - Müzisyen Forumları


    Digitally signed by tfe®

  4. #4
    sabbath - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    sabbath isimli Üye şimdilik offline konumundadır Yeni Üye

    Standart Cevap: Cubase'de canlı estruman kaydı...

    Elektro gitar kullanıyorum, jack ile ses kartına bağlı herangi bir sorun yok. cubase'de audio kanal açıyor çaldığımda ses geliyor alıyorum tamam onda da bir sorun yok, ama kayıt yaptıktan sonra kayıdı dinlemek istediğimde ise ses gelmiyor alamıyorum.... böyle bir sorun ile karşı karşıyayım...

  5. #5
    tfe® - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    tfe® isimli Üye şimdilik offline konumundadır Keyfi Platin Üye

    Standart Cevap: Cubase'de canlı estruman kaydı...

    Elektro gitar kullanıyorum, jack ile ses kartına bağlı herangi bir sorun yok. cubase'de audio kanal açıyor çaldığımda ses geliyor alıyorum tamam onda da bir sorun yok, ama kayıt yaptıktan sonra kayıdı dinlemek istediğimde ise ses gelmiyor alamıyorum.... böyle bir sorun ile karşı karşıyayım...
    Öncelikle açıklayıcı bilgileriniz için çok teşekkür ederim. Cubase'inizle ses kaydı yapmak üzere Audio Track yaratıp, çaldığınızda ses gelmesi, giriş sinyalinin Monitoring yapılması yani eşgüdümlü olarak izlenmesi ya da denetlenmesi anlamına gelmektedir. Ancak çaldığınız gitarın kanala doğru bir şekilde kayıt yapıldığından emin olmak üzere, lütfen aşağıdaki adımları uygulayınız.
    1. Bilgisayarınızın klavyesini kullanarak, Ctrl+P tuş bileşimi yardmıyla Pool (Ses havuzu) penceresinin açılmasını sağlayınız.

    2. Açılan bu pencerede bir liste göreceksiniz. "Media" belirteci altında yer alan Audio ve Video olmak üzere iki ayrı klasör imi yer alacaktır. Bunlardan Audio adına sahip olan klasörün hemen altında, Cubase projeniz kapsamında gerçekleştirmiş olduğunuz kanal kayıtlarına ait ses dosyaları listelenir. Bu listedeki herhangi bir ses objesini seçip, Pool penceresinin sol üst kısmında yer alan Play (oynat) düğmesine tıkladığınız takdirde, ses duyarsınız. Eğer herhangi bir ses duymazsanız kayıt yapılmıştır ancak ses sinyallerinin genlikleri çok düşük olduğundan boşluk şeklinde kayıt alınmış demektir. Böyle bir durum sözkonusu ise ses kartınızdan giriş yapmak istediğiniz terminalin doğru seçilmemiş olması ihtimali bir hayli fazladır.

    3. Kaydınızın başarılı bir şekilde gerçeklerşip gerçekleşmediğini tespit etmenizin bir başka yolu ise, Pool penceresi içerisinde listelenen ses dosyalarının, üzerinde çalıştığınız cpr uzantılı Cubase projenizin sabit diskinizde bulunduğu konumda yer alan "Audio" klasörü içinden seçilerek, (Microsoft® Windows Media Player gibi) herhangi bir medya yürütücüsü vasıtasıyla kontrolünün sağlanmasıdır. Bu yöntemi tercih etmeniz durumunda Cubase dahil ses kartınızı meşgul etmesi muhtemel tüm diğer programlarınızı kapatmanızı şiddetle öneririm.
    Sizden istirhamım, şimdilik burada belirttiklerimi kontrol etmenizdir. Gerekli kontrolleri yaparak sonucu benimle paylaşırsanız memnuniyet duyarım.

    Saygı ve sevgilerimle esenlikler dilerim efendim... Şimdilik hoşçakalın...
    KeyfiMuzik.Net - Müzisyen Forumları


    Digitally signed by tfe®

  6. #6
    xxx_61 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    xxx_61 isimli Üye şimdilik offline konumundadır Yeni Üye

    Standart Cevap: Cubase'de canlı estruman kaydı...

    merhabalar ben cubase de ses kayıt yaparken masa üstünde aido dosyasına ekleniyo yanlız verdiğim efektler ses üzerinde olmuyor ve bir türlü yapamıyorum nedeni ne olabilir yardımınız için teşekkürler...

  7. #7
    paraboll - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    paraboll isimli Üye şimdilik offline konumundadır Katılımcı Üye

    Standart Cevap: Cubase'de canlı estruman kaydı...

    arkadasım merhabalar.
    konuyu acıp soruyu soran arkadas bend egilim ama bende aynı dertten yana sorunluyum. şimdi sizin yazdıklarınızdan faydalandım. oncelikle tesekkur ederim bilgi paylasımın için. hem crlt+p hemde o audio dosyasından sesleri acarak dedgiin sekilde dinlemeye calısttım ama ses seda yok...
    ben m-audio fast track ses kartı kullandım bu kayıt sırasında. gitarı jarkla birlikte ses kartına bagladım....
    acaba bu durumda ne tavsiye edersin... sanırım girişlerle ilgili bişeyle ugras diyorsun ama yani yanlıs yolu kullanma gibi. ama bu ses kartı uzerinde bi jark bide mic için giriş var.
    hocam ne yapmalıyım. yarımını bekliyorum çook tesekkur ederim

  8. #8
    paraboll - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    paraboll isimli Üye şimdilik offline konumundadır Katılımcı Üye

    Standart Cevap: Cubase'de canlı estruman kaydı...

    hocam tekrar merhaba. şimdi bişey daha denedim. bende bi ki geniş diyagramlı mic ile bide sesi kayıt edeyim d edim. red 5 audio ) onu kutusuna sonra ses kartının mic girisine taktım bişeyler soyledim . kanlada goruldugune gore çok yuksek bir ses kaydı aldı. ama ses yine yok.
    hani kayıt esnasında arada bosluk falan demiştiniz ya onun bunlarla ilgisi yokmus. yani bu geniş diyagramlı mic sesi yuksek alıyo da.
    saygıalrımla hocam bilgilendirirseniz çok sevinirim.


    para-boll@hotmail.com

  9. #9
    sibiryali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    sibiryali isimli Üye şimdilik offline konumundadır Stüdyo Bilgisi Kategori Yöneticisi

    Standart Cevap: Cubase'de canlı estruman kaydı...

    merhabalar ben cubase de ses kayıt yaparken masa üstünde aido dosyasına ekleniyo yanlız verdiğim efektler ses üzerinde olmuyor ve bir türlü yapamıyorum nedeni ne olabilir yardımınız için teşekkürler...
    Efektleri duymak istiyorsan ,sesleri pooldan değil,export edip dinle.Sadece tek bir kanalı dinlemek istiyorsan,o kanalı SOLO (yani S harfine tıklanacak) yap export et.Eğer efekt için ayrı kanal açmışsan,onu da aktiv hale getirmelisin.
    KeyfiMuzik.Net - Müzisyen Forumları
    www.akustikkopek.com

    Son miks yapım projemiz http://www.keyfimuzik.net/proje-geli...z-k-mahli.html

  10. #10
    sibiryali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    sibiryali isimli Üye şimdilik offline konumundadır Stüdyo Bilgisi Kategori Yöneticisi

    Standart Cevap: Cubase'de canlı estruman kaydı...

    arkadasım merhabalar.
    konuyu acıp soruyu soran arkadas bend egilim ama bende aynı dertten yana sorunluyum. şimdi sizin yazdıklarınızdan faydalandım. oncelikle tesekkur ederim bilgi paylasımın için. hem crlt+p hemde o audio dosyasından sesleri acarak dedgiin sekilde dinlemeye calısttım ama ses seda yok...
    ben m-audio fast track ses kartı kullandım bu kayıt sırasında. gitarı jarkla birlikte ses kartına bagladım....
    acaba bu durumda ne tavsiye edersin... sanırım girişlerle ilgili bişeyle ugras diyorsun ama yani yanlıs yolu kullanma gibi. ama bu ses kartı uzerinde bi jark bide mic için giriş var.

    hocam ne yapmalıyım. yarımını bekliyorum çook tesekkur ederim
    Merhaba hemşerim,1-Çaldığını duymak için,Monütör tuşunu aktif hale getirmen lazım(hoparlör şeklindeki sekme).2-Cubase de ses kartı üzerinden,audio olarak ses alabilmen için,doğru ''bus''ları seçmelisin.Bunun için de; F4'e basıp açılan pencereden (hem ınput sekmesi hem de output sekmesi için) ses kartının seçili olduğunu görmen lazım.Eğer göremiyorsan, ''add bus'' sekmesine tıklayıp,yeni bir bus atayıver.3-Ayrıca normal pencerede en solda,input ve output routing için giriş ve çıkış kanallarını seçilmiş olması lazım.
    KeyfiMuzik.Net - Müzisyen Forumları
    www.akustikkopek.com

    Son miks yapım projemiz http://www.keyfimuzik.net/proje-geli...z-k-mahli.html


Kullanıcılar bu sayfayı şu kelimelerle buldu:

cubase gitar kayıt, cubase kayıt alma, cubase 5 gitar kayıt, cubase kayıt yapma, cubase gitar kaydı, cubase ile gitar kaydı, cubase 5 enstruman kaydı, gitar kaydı, elektro gitar kayıt, cubase ile kayıt yapmak, cubase kayıt, cubasede gitar kaydı, cubase 5 gitar kaydı, cubase gitar kayit, cubase 5 elektro gitar
Müzisyen ilanları

Benzer Konular

  1. Vokal Kaydı İçin Cubase mi Adobe Audition mu ?Vokal Kaydı İçin Cubase mi Adobe Audition mu ?

    Arkadaşlar rap müzikle uğraşıyorum ama merak ettiğim bir konu var, kayıt konusunda hangi program daha profesyoneldir cubase mi audition mu ? Şu an Adobe Audition cs6 sürümünü kullanıyorum gayet güzel ama cubase kullanmadım sizin de yorumlarınız veya oylarınızla cubase alıp almama konusunda karar kılacağım :confused:
  2. Cubase 5 indirdim nasıl ses kaydı alabilirimCubase 5 indirdim nasıl ses kaydı alabilirim

    cubase ile ilgili hiç bir şey bilmiyorum ses kaydı almaya çalıştım adobe audiodaki gibi bilirsiniz çok basit ama ses almıyor sanırım ekranda göstermiyor rica etsem yardım edebilirmisiniz.
  3. Cubase 4 programında ses kaydı alamiyorum nedenCubase 4 programında ses kaydı alamiyorum neden

    ses kaydı alamıyorum evet kayıda baslıyordum düz çigi halinde ilerliyo ve stop dediğimde kayıt aldığım yer gidiyo neden ?
  4. Cubase'de kaydı effectli almak nasıl olur ?Cubase'de kaydı effectli almak nasıl olur ?

    Cubase'de kaydı effectli almak nasıl olur ? Mesala ben mikrofondan konustuğumda kayıt almadan ses reverbli çıksın veya delaylı nasıl yapabilirim.
  5. Cubase Mikrofon Kaydı ?Cubase Mikrofon Kaydı ?

    Arkadaşlar mikrofon kaydı yaparken mesela ses ayarları nasıl olmalı şarkıyı söylerken mesela örneğin ses kartından mikrofonun sesini aç yada kıs hopörlörün sesini aç yada kıs şunu bunu yap gibilerinden yardımcı olursanız sevinirim.Teşekkürler
Konu Puanlaması 5 üzerinden | Toplam : 0 kişi