FL Studio db, frekans ayarlarını burada tartışalım

FL Studio içinde FL Studio db, frekans ayarlarını burada tartışalım konusu, En başta şunu sormak istiyorum müzik yaparken pc'mizdeki EQ ayarı düz mü (flat) olmalı yani ses kartımızdaki EQ dan bahsediyorum. -ANA SES -DALGA SW BİRLEŞEN bunların olması gerektiği konumlar nelerdir? ...

Sponsorlu Bağlantılar

Toplam 2 sayfadan 1. sayfa 12 SonuncuSonuncu
Bu sayfada toplam 20 sonuçtan 1 ile 10 arası mesajlar gösteriliyor.

Konu: FL Studio db, frekans ayarlarını burada tartışalım


  1. #1
    refrefe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    refrefe isimli Üye şimdilik offline konumundadır Keyfi Gold Üye

    Standart FL Studio db, frekans ayarlarını burada tartışalım

    Sponsorlu Bağlantılar


    En başta şunu sormak istiyorum müzik yaparken pc'mizdeki EQ ayarı düz mü (flat) olmalı yani ses kartımızdaki EQ dan bahsediyorum. -ANA SES -DALGA SW BİRLEŞEN bunların olması gerektiği konumlar nelerdir?


    Temel olarak Kick, bass, hat, sonrada vocal alanlarında sınırlandırıp bu cercevede hangisinin ne kadar ne şekilde kullanılması gerektiği bilgisini birbirimizle paylasalım istiyorum.. ( çünki benim sorunum bunlarla )

    hi-fi monitörlerde renderden sonra bi takım ses problemleri hemen ortaya cıveriyor mesela belli bir ses seviyesinden sonra kick lerde patlamar olusabiliyor, yada EQ ayarları değiştirildiğinde ummadığımız hatalar alabiliyoruz.. ama pro kayıtları dinlediğimizde 128 kbs de dahi en ufak bi patlama çatlama vs olmuyor

    Karışık bi giriş oldu ama buradan başlayabiliriz öncelikle kick uzmanı arkadaşlar önden siz buyrun

  2. #2

    Standart Cevap: FL Studio db, frekans ayarlarını burada tartışalım

    valla çok gerekli bi konu.. bende bu konuda bilgisizim ve Allah a emanet yapıyorum masteringleri falan.. yüksek bi sound da yapmak istiyorum masteringleri ama REFREFE nin dediği gibi belirli bi seviyeye çıkınca kick ler çatlatıyo.. mecbur kick leri az kısmam gerekiyo, kısınca da kick istediğim kuvvette olmuyo.. tüm parçalar zayıf kicklerle doluyo.. hem güçlü kicklere, hemde yüksek sounda nasıl ulaşabiliriz lütfen bilgili arkadaşlar iki kelam etsin.. saygılarımla..

  3. #3
    NoyaN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    NoyaN isimli Üye şimdilik offline konumundadır Premium Üye

    Standart Cevap: FL Studio db, frekans ayarlarını burada tartışalım

    Db ile ilgili küçük mbirkaç bilgi Adminin vermiş olduğu Home Studio Kurma teknikleri adlı makalesinde vardı sanırım bir göz atmanızı öneririm .
    Konu NoyaN tarafından (05 Ara 2007 Saat 14:00 PM ) değiştirilmiştir.

  4. #4
    NoyaN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    NoyaN isimli Üye şimdilik offline konumundadır Premium Üye

    Standart Cevap: FL Studio db, frekans ayarlarını burada tartışalım

    Davul:
    +9 dB LF
    -12 dB MF 400Hz’de
    +6 dB HF
    Ritm Gitar 1 (En temiz)
    +3 dB LF
    +6 dB MF 2.5 kHz’de
    Ritm Gitar 2
    +1.5 dB LF
    +6 dB MF 4.0 kHz’de
    +1.5 dB HF
    Lead Gitar
    +6 dB MF 5 kHz’de
    +3 dB HF
    Lead Vokal
    +3 dB MF 3.5 kHz’de
    +3 dB HF
    Arka Vokaller
    +1.5 dB LF
    -6 dB MF 3 kHz’de
    +3 dB HF
    Bass Gitar
    +2 dB LF
    +4 dB MF 400 Hz’de

  5. #5
    refrefe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    refrefe isimli Üye şimdilik offline konumundadır Keyfi Gold Üye

    Standart Cevap: FL Studio db, frekans ayarlarını burada tartışalım

    Davul:
    +9 dB LF
    -12 dB MF 400Hz’de
    +6 dB HF
    Ritm Gitar 1 (En temiz)
    +3 dB LF
    +6 dB MF 2.5 kHz’de
    Ritm Gitar 2
    +1.5 dB LF
    +6 dB MF 4.0 kHz’de
    +1.5 dB HF
    Lead Gitar
    +6 dB MF 5 kHz’de
    +3 dB HF
    Lead Vokal
    +3 dB MF 3.5 kHz’de
    +3 dB HF
    Arka Vokaller
    +1.5 dB LF
    -6 dB MF 3 kHz’de
    +3 dB HF
    Bass Gitar
    +2 dB LF
    +4 dB MF 400 Hz’de
    bu frekanslar daha çok rock müzik enstrumanları içeriyor gibi..
    Bana daha çok Electronic, pop, techno ayarlar lazım

  6. #6
    NoyaN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    NoyaN isimli Üye şimdilik offline konumundadır Premium Üye

    Standart Cevap: FL Studio db, frekans ayarlarını burada tartışalım

    EQ KULLANIM KILAVUZU

    EQ kullanırken genel olarak 6 önemli ses frekans aralığına dikkat etmeliyiz:

    » Alçak Bas sesler 16hz ve 60hz aralığıdır. Bu aralıktaki sesleri duymaktan çok hissederiz. Bu aralıktaki seslerin çok yüksek olması genel sesin daha bulanık duyulmasına neden olur.

    » Bas sesler 60hz ve 250hz aralığındadır ve şarkının önemli ritim partisyonlarım içerir. Bu frekans aralığını artırıp azaltarak şarkımızın daha dolu veya zayıf duyulmasını sağlarız. Fazla artırırsak şarkımız da boom sesleri ortalığı kaplar.

    » Orta sesler 250hz ve 2000hz aralığındadır. Bu aralık birçok müzik enstrümanının alçak harmoni seslerini içerir.

    » Üst Orta sesler 2khz ve 4khz aralığıdır. Bu aralığın fazla artırılması dinleyicilerde rahatsızlık yaratır. Bebek ağlaması bu aralıktadır ve genelde kimse bebek ağlama sesini sevmez.

    » Parlaklık 4khz ve 6khz aralığıdır. Şarkımızın daha net ve önde duyulmasını bu aralıktan ayarlarız. 5khz de 5db'lik bir artış şarkının tümünde 3db'lik bir gain artışı sağlar. 5khz de gain'i kısarsak şarkımız daha uzaktan geliyormuş hissi yaratır.

    » Üst Tiz 6khz ve 16khz aralığıdır. Sesin parlaklık ve temiz duyum hissini buradan ayarlarız.

    Vocal (solist): EQ uygulanması en zor seslerden biridir. Herkes koto veya zurnanın sesini bilmeyebilir. Fakat hemen herkes vokal'de (insan sesinde) bir gariplik varsa bunu hemen sezer. Bunun sebebi kulağımızın insan sesine çok duyarlı olmasıdır ve onu çok iyi tanımasıdır. Parlaklık için 5khz , "s" sesler için 7.5-10khz, boom sesler için 200-240hz ve 120hz sesin doygunluğu için kullanılan frekanslardır.

    Bas: Bize problem yaratan enstrümanlardan bir tanesidir. Bas sesi bir oktav içersinde kullanılıyor ise; bu bas sesini tonlamak kolay olmakla beraber, eğer bas iki ve daha fazla oktav kullanıyor ise; daha dikkatli olmamızı gerektirir. Bas enstrümanında oktavlar arası ses rengi değişikliği diğer enstrümanlardan daha fazladır. Keskinlik için 0,7 -1 khz, alt baslar için 60-80hz ve tel gürültüsü için 2,5khz

    Akustik Gitar: Yeni teller kullanıp, mikrofonumuzu da dikkatlice yerleştirirsek (ses deliğinden köprüye bakacak şekilde) fazla bir problemle karşılaşmayız. Hacim için 240hz, netlik için 2,5khz-3,75khz-5khz. Bas teller için 80-120hz

    Elektro Gitar: Kullandığınız manyeto, gitar ve amfi/hoparlör ilişkisini doğru seçmeniz gereken bir enstrümandır. Çok iyi bir gitar, kötü amfi/hoparlör istediğiniz büyük, derin ve yüzünüzde patlayan gitar tonunu yakalamanızda sizi oldukça uğraştıracaktır. Hacim 240hz, keskinlik 3-5khz

    Piyano: Sesini birçoğumuz yakından duyma şansına pek sık ulaşamadığımızdan ev stüdyolarında piyano tonlarken biraz tahmini davranır, elimizde mevcut ise bir CD dinleyerek nasıl ton-landığı hakkında bilgi edinmeye çalışırız. 2-4khz arası piyano için güzel ton yaratmanıza yardımcı olacaktır. Piyanonun sesi hala net ve temiz gelmiyorsa 150-500hz arasını biraz kısabilirsiniz. "Honky-tonk" ses elde etmek için dar bir 'Q'ile 2,5khz civarına yükseltin.

    Davul: Davul ve bas müzik içersinde beraber çalışması gereken birbirini tamamlayan seslerdir ve her ikisini de uyum içerisinde çalışacak şekilde tonlamalıyız.

    •Kik: Keskinlik 2,5khz, derinlik ve bas 60-80hz.

    •Trampet: Doygunluk 150-300hz, keskinlik 5khz.

    •Toms: Keskinlik 5khz, doygunluk 240hz.

    •HiHat ve Ziller: Parlaklık 7,5-lOkhz "gong" tipi ses için 200hz. Perküsyonlar: Tek başlarına tonlan-dıklarında çok güzel ses elde ettdiği-miz fakat miks'in içinde kaybolan cinsten enstrümanlardandır. Onları en güzel tonlamanın yolu, diğer enstrümanlar da çalarken miks'in içinde tonlamaktır.

    Synth: Synth'leri tonlarken diğer enstrümanlara da yer bırakmayı unutmayın. Özellikle "pad" sesler bütün ses spektrumunu kaplar. HPF, LPF'ler kullanarak gerekli olmayan frekanslardan kurtulmanız ve parametrik EQ ile daha detaylı tonlamanız size diğer enstrümanlara da yer bırakmanızda kolaylık sağlamış olur.

    Loops: Genelde proses edilmiş olarak bizlere ulaşır. Tonu miks içinde uygun gelmiyorsa kullandığımız "loop" çeşidine göre EQ uygulayabiliriz.

    Brass: Parlaklık için 5khz ve üstünü kullanırız. Bu çok parlak gelirse 3,5khz de oynamalar yapabilirsiniz 1-2khz civarını biraz keserseniz kulağınızda da bir rahatlama olduğunu hissedeceksiniz.

    Yaylılar: Yaylılar solo ise 250hz doygunluk ve 7-10khz arası keskinlik için kullanırız. Yaylıları "pad" ses olarak kullanıyorsanız daha dikkatli olmalısınız. (Bknz Synth)

    Yukarıda verdiğimiz EQ değerleri yaklaşık değerlerdir, istenilen sonucu alabilmek için verilen değerler üzerinde oynamalar yapmanız gerekebilir. EQ kullandığımızda sesin seviyesi de değişmektedir (artar/azalır). Bu yüzden EQ kullandığımızda bunu "com-pansate etmek" için "gain/fader" ilişkisini kullanmalıyız.

  7. #7
    refrefe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    refrefe isimli Üye şimdilik offline konumundadır Keyfi Gold Üye

    Standart Cevap: FL Studio db, frekans ayarlarını burada tartışalım

    işte bu çok yararlı bir bilgi oldu Teşekkürler...

  8. #8
    eraser.eraser - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    eraser.eraser isimli Üye şimdilik offline konumundadır Katılımcı Üye

    Standart Cevap: FL Studio db, frekans ayarlarını burada tartışalım

    Şu konuyu biraz daha açarmısınız... Gerçekten önemli bir konu... En önemli eksikliklerimden birtanesi olduğunu düşünüyorum... Bir türlü profesyönel çalışmalardaki net duyumu yakalayamıyorum... Sebebi de bence bu konu... Mesela şu işi fl studio nun kendi fx araçları üzerinden açıklayacak bir kardeşimiz var mı...

  9. #9
    refrefe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    refrefe isimli Üye şimdilik offline konumundadır Keyfi Gold Üye

    Standart Cevap: FL Studio db, frekans ayarlarını burada tartışalım

    Şu konuyu biraz daha açarmısınız... Gerçekten önemli bir konu... En önemli eksikliklerimden birtanesi olduğunu düşünüyorum... Bir türlü profesyönel çalışmalardaki net duyumu yakalayamıyorum... Sebebi de bence bu konu... Mesela şu işi fl studio nun kendi fx araçları üzerinden açıklayacak bir kardeşimiz var mı...
    EQ KULLANIM KILAVUZU başlığı altında verilen degerleri uygulamaya koyduğum zaman oldukça tatmin edici sonuçlar almaya başladım.
    Fl studyoda master kanal kısmına flin kendi eklentisi olan EQ yu yerleştirip kick , bass, vocal kanallarının hareketlerini teker teker grafiksel olarak inceliyorum. bu kanalları copmrassorler yardımıyla hz - khz ayarlarını yapıp klavuzdaki uygun degerlere çekmeye çalışıyorum bazı seslerin kaybolan ses derinliklerini STEREO efeklerle kapatınca sonuç gelecek için umut verici olmaya başladı.
    Zaten bu işler sürekli çalışarak olacak şeyler.
    Fakat kick olayı bambaşka bi şey. Her parcanın ayrı bi kick rengi var ve bu renge göre kick oluşturmak oldukça zahmet verici.

  10. #10
    refrefe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    refrefe isimli Üye şimdilik offline konumundadır Keyfi Gold Üye

    Standart Cevap: FL Studio db, frekans ayarlarını burada tartışalım

    Sağlam bi kaynak buldum fakat sorun şu, Türkçeye çevirmek gerekecek

    There are as many different ways to mix a recording as there are engineers; however, certain methods
    can never steer you wrong. This article will discuss one basic approach to a successful mix.

    First, it's always a good idea to make a final mix on a different day than the tracking was done. This
    is true for a number of reasons - namely, after recording all day, most people are not only tired but
    their ears are saturated. Start on a fresh day for the mix if at all possible.

    A WORD ON EQ: Use EQ to replace missing bass or treble (by using the high and low shelving controls),
    reduce excessive bass or treble, boost room ambience (high frequency shelf), improve tone quality (using all
    the controls), and help a track stand out in the mix (by using the parametrics).
    An instrument's sound is made up of a fundamental frequency (the musical note) and harmonics, even when
    playing only a single note, and it is these harmonics that give the note its unique character. If you use EQ to
    boost the fundamental frequency, you simply make the instrument louder, and don't bring it out in the mix.
    It should be noted that a particular frequency on the EQ (say 440 Hz) corresponds directly to a musical note on
    the scale (in the case of 440 Hz, to the A above middle C - hence the expression A-440 tuning reference).
    Boosting the harmonic frequencies, on the other hand, boosts the instrument's tone qualities, and can therefore
    give it its own space in the mix. Below are listed useful frequencies for several instruments:
    Voice: presence (5 kHz), sibilance (7.5 - 10 kHz), boominess (200 - 240 kHz), fullness (120 Hz)
    Electric Guitar: fullness (240 Hz), bite (2.5 kHz), air / sizzle (8 kHz)
    Bass Guitar: bottom (60 - 80 Hz), attack (700 - 1000 Hz), string noise (2.5 kHz)
    Snare Drum: fatness (240 Hz), crispness (5 kHz)
    Kick Drum: bottom (60 - 80 Hz), slap (4 kHz)
    Hi Hat & Cymbals: sizzle (7.5 - 10 kHz), clank (200 Hz)
    Toms: attack (5 kHz), fullness (120 - 240 Hz)
    Acoustic Guitar: harshness / bite (2 kHz), boominess (120 - 200 Hz), cut (7 - 10 kHz)

    The thing to remember about EQ is not to get carried away - be specific and use it only when you need it, where
    you need it. If you get the mic placement correct and use good preamps on a good sounding instrument, you
    shouldn't need much.

    IO.K. Start with the lead vocal by itself. If you used a good mic and a good preamp, all you shouldneed is a little compression and reverb, and perhaps a bit of delay depending on the song and theproduction style (I personally like vocals rather dry). ***** in the compressor and set the ratio toaround 10:1 or so. Then set the threshold so that the compressor is grabbing the loudest peaks; thiswill allow you to set the overall gain of the track higher. Now add just enough reverb to sweeten the track (or to your taste if you want a cathedral . . .) If thevoice sounds overly boomy, roll back the bass a bit; if it sounds muddy or muffled, boost the highend a little. Again, if it went to tape correctly, you shouldn't need much EQ. Next, go to the kick drum. You shouldn't need much if any reverb or any other effect here (I don'tusually use any effects at all on kick). If the rest of the kit is spilling over badly, you may want togate the track; I rarely find this necessary. Find a recording (by somebody else) that you like and reference it (A-B) back and forth with yours, paying special attention to the sound of the kick drum.Do you have basically the same amount of slap, thump, etc. This is not to say you should attempt tocopy someone else's production, but rather that you need a frame of reference that you know is anacceptable industry-standard mix. Apply EQ if necessary. Pan it straight up the middle. Go to the snare. You will probably need to EQ the snare a bit. I've found that a little cut around 800hzand another fairly wide boost around 5K usually does the trick if I printed the track flat and I'm going for that general "radio" sounding snare drum sound. Select an appropriate reverb for thesnare - plates are usually nice. Set the levels of the kick and snare so that they bear the properrelation to each other; you can also watch the peak meters on the mixer to see that the kick and snareregister about the same. I usually pan the snare right up the middle with the kick. Bring in the toms. You may need to find a passage in the song that contains a good roll so that youcan set the proper levels. Volumes could be written on reverbs, EQ, gates, etc. used to obtaindifferent drum sounds; for example, Phil Collins uses all of the above and then some on each individualdrum to achieve his trademark sound. It just depends on what you're going for, how much timeyou have to spend tweaking, and how much gear you have to work with. If your gear is limited,you can't go wrong by going for the most natural sound possible. You will probably want to panthe toms to the left and right of center (about 11 o'clock - rack tom - and 2:30 - floor tom). Now add the drum overheads. I usually pan them about 9 and 3 o'clock for a good stereo spreadthat stays tight and focused. If you have reverb on the snare and toms, you shouldn't need to addmuch more here as too much reverb = mud. Try to set the levels so that everything sounds as closeas possible to the kit being played in the room. Reference against that other recording again. Set the vocal level relative to the level of the drums. If you have extra compressors, you should insert a compressor each set to around a 4:1 ratio on thekick and snare channels; peaks from these 2 instruments are the biggest reason many people have adifficult time getting their CDs to play as loud as commercial ones. Although, let me say this: a goodmany CDs these days are ridiculously overcompressed, so don't get carried away. Let me also say that on most of the records we hear on the radio, the sound of the drums is not exactly what a real drum set sounds like if you're setting in the room with it. When, in the real world, for example, would you hear a 2 second reverb on the snare and yet the kick is still dry as a bone - not in any real room I've ever been in. Yet this sort of thing is the standard on records these days. So don't be afraid to experiment. It all depends on whether you're a "purist," or a "producer" (or a little of both, somewhere in between). Next, bring in the bass. Without changing the level of the kick drum, you may want to solo just thekick and bass tracks and adjust the bass level such that there is a good "lock" between the two. Whenyou hit the right spot, you'll know it; the two should complement one another almost as though theywere one instrument. Some compression is almost always necessary on bass. I use about a 4:1 ratio. Just don't set the attack too fast, or you'll squash all the life out of it and it'll just sound dead. A little chorus or flange (just a little) can sometimes sound nice on certain songs as well. Now listen to what you have so far: vocal, drums, bass. Contrast it against your reference and makeminor adjustments if necessary. What you have so far is the bedrock of the song and the focus of therecording. Everything else will be added to (1) support the vocal and (2) complement the rhythm.If you discover a track along the way as you are building the mix that either takes away from thevocal or clashes with the rhythm, either scrap it or do a last minute fix. Once you have the drums,bass and vocal sounding right with one another, change them under no circumstances. IINow we approach the other rhythm instruments (guitar, piano, etc.). If there is both rhythm guitarand piano, pan them opposite one another (around 3 and 9 o'clock). Bring them in one by one andcheck your reference after each. You may have to thin a strumming acoustic guitar by rolling off someof the bass if it seems to be mushing up the rhythm section. Also, avoid using too much reverbon rhythm guitars as this will lead to muddy sound. One by one, add the lead instruments where they occur. You've probably heard the whole trackthrough 5 - 10 times by this point. You can adjust their panning as suits you; suffice it to say thateach lead instrument should have its own spot in the stereo image. Here is where you can go nutswith all those fancy effects processors should you so desire. As you're bring in a lead, pay specialattention to whether or not it clashes with the vocal. Guitars tracked with tube amps don't usuallyrequire much compression, as one of the effects of tube saturation (distortion) is a natural limiting.Violins often need quite a bit of limit, depending upon the player. IIIThings should be sounding pretty good by this point. The last thing to do now is blend in the harmonysinging and percussion / string sections / sounds of exploding bombs, etc. if they occur. One trickI've found that helps blend the harmony vocals is to add a bit of chorus to them along with the reverb.I really like the chorus in the Eventide Harmonizer for this application (I'm also fond of theLexicon PCM-80 for chorus). Now, listen to a few seconds of your reference recording and a few seconds of your mix. You shouldbe very much in the same ballpark. Don't touch anything. Go get a coke, make a cup of coffee, take5 minutes - call your mother and say "Hi." The point is to let your ears freshen up just a bit. Come back and listen top to bottom for anything weird; you can be setting the level on your mixdowndeck (Hard Drive, 2-track reel-to-reel, DAT whatever) at the same time. If everything still soundsgood then Bombs Away - print it! One final note: a well arranged and well tracked song shouldn't require a great deal of fader-riding;you may have to bring up a lead instrument here and there, ride a vocal on soft passages or at the ends of lines, but that


Kullanıcılar bu sayfayı şu kelimelerle buldu:

kick frekans, fl studio eq ayarları, fl studio bass ayarları, ses frekans ayarlama, studio sound fx equaliser ayarı, ses frekans ayarları, fl studioda bass drum kaç db olmalı, fl studio bass kısma, fl studio baslar, temel frekans 240hz olan telin 2frekansı, fl studio eq frekansları, db frekans, fl studio frekans ayarları, fl studio kick ayarları, fl studio bass ayarı
Müzisyen ilanları

Benzer Konular

  1. sazbüş ayarlarını yapamıyorum yardımcı olurmusunuz.sazbüş ayarlarını yapamıyorum yardımcı olurmusunuz.

    zeynel abidin cümbüş saz aldım.amatörüm,bağlamada akor yapabiliyorum,fakat bu cümbüş sazı bi türlü çözemedim kısa sap ama anlayamadım bu işle profesyonelce uğraşan keyfi müzik ailesindeki arkadaşlardan bana yardımcı olmalarını istiyorum.saygılarımla. ,
  2. FL studio mis belalım .flp  ilk  burada.. başka yerde  yokkFL studio mis belalım .flp ilk burada.. başka yerde yokk

    ilk burda paylaşıyorum devamıda gelir .....yorumsuz geçmeyin .:ka19::ka19: demosu da alttadır
  3. Fl Studio'da Mixer Ayarlarını Bilmiyorum Yardım lütfenFl Studio'da Mixer Ayarlarını Bilmiyorum Yardım lütfen

    Arkadaşlar başlıkta da dile getirdim fakat, önce öğrenmek istediğim; mixeri açtıktan sonra insert 1 insert2 ler war onlar nedir kick insert1 mi oluyor mesela ? :S bi yardım ederseniz çok sevinirim...
  4. Müzikten kesitiğimiz kısma bass ve tiz ayarlarını ayarlama ??Müzikten kesitiğimiz kısma bass ve tiz ayarlarını ayarlama ??

    Arkadaşlar fl studioda Edison'a müziği atıyorum belli bi yeri var orayı kesip kaydediyorum.Bu kısmı düzenleyip bass ve tiz ayarlarını nasıl koyarım üstüne bu konuda bana yardımcı olabilecek arkadaşlar varsa lütfen bi bakarmısınız.Umarım anlaşılır olmuştur.
Konu Puanlaması 5 üzerinden | Toplam : 0 kişi