Latency Nedir ?

Müzik Makaleleri içinde Latency Nedir ? konusu, Bir sisteme giren sinyalin sisteme giriş ve çıkış anları arasındaki zaman farkına (gecikmeye) latency denir. Bilgisayarınızda buffer miktarını (buffer size) düşürdüğünüzde ve örnekleme oranını (sampling rate) yükselttiğinizde latency azalır. Bu ...

Sponsorlu Bağlantılar

Bu sayfada toplam 4 sonuçtan 1 ile 4 arası mesajlar gösteriliyor.
Beğeni Listesi4Beğeni

Konu: Latency Nedir ?


  1. #1
    edrck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    edrck isimli Üye şimdilik offline konumundadır Cubase & Nuendo Kategori Yöneticisi

    nota Latency Nedir ?

    Sponsorlu Bağlantılar


    Bir sisteme giren sinyalin sisteme giriş ve çıkış anları arasındaki zaman farkına (gecikmeye) latency denir.
    Bilgisayarınızda buffer miktarını (buffer size) düşürdüğünüzde ve örnekleme oranını (sampling rate) yükselttiğinizde latency azalır. Bu iki parametreyi optimize etmek çok önemlidir aksi takdirde sisteminiz zorlanacağından çeşitili hışırtı (çıt, pıt) vb. tarz sesler ortaya çıkabilir.
    Yani kısacası latency bilgisayarınızın gücüne son derece bağımlı bir parametredir.

    Bunun ötesinde kulağımıza kadar gelen sinyalin gecikmesinin nedenleri içinde ses kartının sürücüsü (driver) ve çeviricilerinin (converter) de etkisi büyüktür.
    Bu noktada "buffer size" ve "sampling rate" parametre değerlerinin ve yarattığı gecikmelerin değişken olduğunu fakat "audio driver" ve "converter" gecikme değerlerinin sabit olduğunu gözden kaçırmamak ve ses kartı seçimini bu yönde yapmak önemlidir.

    Kayıt esnasında latency zamanının düşük, miks sırasında ise sistemi zorlamamak için yüksek olması tercih edilir.

    Latency Nedir ?-erik.jpg
    KeyfiMuzik.Net - Müzisyen Forumları
    Sound Engineer , Recorder & Mixer , Producer , Live Sound Master

  2. #2

    Standart Cevap: Latency Nedir ?

    eyvallah tesekkkurler

  3. #3
    Anıl Yıldırım - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Anıl Yıldırım isimli Üye şimdilik offline konumundadır Her şeyde biraz sen varsın..

    Standart Cevap: Latency Nedir ?

    Teşekkürler

  4. #4
    muzkci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    muzkci isimli Üye şimdilik offline konumundadır Katılımcı Üye

    Standart Cevap: Latency Nedir ?

    Çok yararlı bir paylaşım olmuş teşekkürler.

Kullanıcılar bu sayfayı şu kelimelerle buldu:

Benzer Konular

  1. Cubase latency problemiCubase latency problemi

    merhaba,cubase'de vokal kaydında latencyı problemı yaşıyorum buffer sıze ı ınput ve outputu ıkısınıde en dusuge cektıgımde pc kasıyor.nasıll haledebılırım avıd mbox ses kartı var,pc ise windows 8,8 gb ram,750 gb hdd gayet iyi pc.ama problemı aşamadım bana yardımcı olabılıcek bırı varsa çok sevınırım. iyi günler..
  2. nuendo latency probleminuendo latency problemi

    tam emin değilim ama sanırım problem latency ile ilgili. play yaptıkdan 1-2 sn sonra duruyo pause yapınca aynen 1 2 sn daha akıp duruyo. Yeni bi ses kartı aldım (steinberg cı1 usb) özellikle bu problemi çözmek için ama sorun aynı sekilde devam ediyo. Nasıl çözerim acaba bu problemi.
  3. Klavyelerde Set Nedir? Kart Nedir? Ne işe yararlar?Klavyelerde Set Nedir? Kart Nedir? Ne işe yararlar?

    Arkadaşlar mazur görün ama bilmemek değil öğrenmemek ayıp demiş atalarımız. Klavyelerde Set Nedir? Kart Nedir? Ne işe yararlar? Cevaplarsanız sevinirim. Hayırlı işler herkese...
  4. Reason'da Latency SorunuReason'da Latency Sorunu

    arkadaşlar Reason 4 yükledim. daha öncede kullanıyordum format tan sonra aynı dosyayı tekrar yükledim. Ancak bu sefer sesler 1sn de olsa bir gecikmeyle geliyor. nasıl düzelir bu? Cubase de latency ayarları falan vardı Reason'dada var mı?
  5. Sınırötesi nedir, sıcak takip nedir?Sınırötesi nedir, sıcak takip nedir?

    Askere sınır ötesi operasyon için yeşil ışık yakıldı.Peki ikisinin arasındaki fark ne? Devami...
Konu Puanlaması 5 üzerinden | Toplam : 0 kişi