Işıksız ortamda elimde çakmak ile uzun pozlama sayesinde adımı yazacak kadar anlıyorum çekim işinden. Ama iddialı değilim, yani "çok iyi anlamıyorum" doğru. Süper makro özelliği benim 5mp'lik Olympus marka avuç içine sığan makinemde bile mevcut. Önemli olan bu özelliği doğru sahnede doğru şekilde kullanabilmek. Örnek istersen buyur, eski kullanmadığım telefonumu satacağım zamanlarda çekmiştim:
Çeşmeden akan su hareketli bir obje olarak nitelendirilemez ise, bu fotoğrafı bana açıklar mısın?
All sizes | Waterfall | Flickr - Photo Sharing!
"Uzun pozlama ile yapılan çekimlerde arabaların ışıkları çizgi halinde uzanır" diyen sensin, çünkü bu hareketli bir objedir, bu yüzden değil mi? Peki bu son verdiğim linkteki akarsuyun uzun pozlama ile çekilmiş fotoğrafında "akan su" neden sisli bir görünüm kazanmış, neden diğer durgun kısımlar fazlasıyla keskinken "akan su" keskin değil? Suyun hareketli oluşundan dolayı mı acaba? Dediğim gibi başka bir sebebi varsa açıklayabilirsin.
Konu dışarıdan bakınca biraz zıtlaşma gibi duruyor sanki, bundan rahatsız oldum biraz. Bu mesajımdan sonra cevap yazmam gereken bir durum oluşmadıkça yazmayacağım bu konuya. Çekimlerinde başarılar.