ben 7 yıldır bağlama çalıyorum böyle bişey olduğunu sanmıyorum yada ben hiç duymadım kelepçe kullanıyorum genelde fa ve do ağırlıklı müzik yapıyorsan uzun sap bağlama al bence ve kararını fa yap kelepçe ile nota değiştir derim...kısa sapta tranpose çalman zorlaşır ama uzun sap bağlama daha rahat olur kolay gelsın..