Yaylı çalanlar burada dosya ve döküman paylaşabilir, bilmediklerini sorabilir ve işin püf noktalarından bahsedebilirler..
İyi forumlar dileriz.
Keyfi Müzik - Müzisyen Forumları
Yazdırılabilir Görünüm
Yaylı çalanlar burada dosya ve döküman paylaşabilir, bilmediklerini sorabilir ve işin püf noktalarından bahsedebilirler..
İyi forumlar dileriz.
Keyfi Müzik - Müzisyen Forumları
benim asıl sazım ud ama yaylı tambur çalıyorum.. cok kullanılan bi saz olmamasına ragmen cok acıklıdır .. yaylı tamburun nasıl bi şekilde oldugunu bilenlerden cok bilmeyenler vardır.. keske kendi müziğimize diger müzik türlerine gosterdigimiz ilgiden daha fazlasını gosterebilsek.. !! tesekkur ederim admin kardeş ..
Güzel bir bölüm ama fazla ilgi görmemiş nedendir acaba , yoksa yaylı sazlara ilgi mi azaldı (inşallah öyle değildir ).
hazır yazmışken şunu sorayım bende keman var onun akordunu türkmüziğine uysun diye do-sol-re-la yapıyorum, sizler nasıl akort yapıyorsunuz ,
ve son olarak violamda var onuda la-mi si-sol yapıyorum acaba türk müziğinde daha farklı akor kullananlar varsa aranızda sizlerin akordu nedir.
teşekkürler
bende profesyonel olarak keman çalıyorum sazıma da çok sadığım.hayattaki en iyi dostunuz çalgınızdır.
cok basarili
tesekur
Sevğili Üstatlar...
Kabak kemane metodu hakkında bilği rica ediyorum...
Yeni başlayanlar için bilğisi olanlar lütfen paylaşınız...
selam arkadaşlar. siteye yeni üye oldum. Ana enstrumanım gitar.7 senedir çalıyorum. Türk müziğine ilgim arttı son 2 senedir. Bu yüzden 5-6 ay önce keman aldım. Nota yerlerini felan öğrendim. Standart parçaları çalıyorum ama öğreten biri olmayınca tıkanıyosun bi yerde. Acaba kemanla ilgili bir eğitim kitabı(türk müziği için) var mı önerebileceğiniz ? makamları felan gösteren..?
selam arkadaslar bende gitar klavye baglama falan calıyorum kenndı capımda ama yaylı calgı hıc denemedım acaba zormu ogrenebılırmıyım.calan arkadaslar varsa bı bılgı alamak ıcın yazdım herkese basarılar dılerım...saygılar
selam arkadaşlar bende yeni üye oldum. Benim alanım aslında klasik batı ama sanırım burada daha çok türk müziği hakkında bilgi aranıyor. Türk müziği çalmak isteyenlere tavsiyem önce az da olsa klasik batıyla başlamaktır. Bu arada bende viyolonsel ve piyano çalıyorum aynı zamanda derslerinide veriyorum.
evet ben de öyle düşünüyorum bu yüzden suziki nin keman derslerine çalışıyorum. çok faydalı oluyor. arşe tekniğim gelişiyor yavaş yavaş
aslında suziki metodu türkiyede yeni yeni duyulmaya başlanmış olup ya avrupa ya da amerikan çıkışlı bir eğitim sistemidir. Ve suziki metodlarını çalıştıran özel sertifikalı eğitmenler vardır. Benim bu methodla hiç bir bağlantım yok ama bence eğitmensiz suziki methodu çalışmaktansa çok daha rahat anlayabileceğiniz ve çalışabileceğiniz methodlara yönelin derim.
Tabiki eğitmen önemli ama ben kemanı zevk için çalacağım için yani profesyonel amaçlı olmadığı için öyle bir derdim yok, zaten vaktim de yok. senin önereceğin bi eğitim kitabı var mı?
madem ki profesyonel bir amacın yok o zaman müzikevlerinden yada büyük kitabevlerinden revaçta olan herhangi bir methodu edinmende bence bir sakınca olmaz.
selamlar herkese bende keman çalıyorum fakat branşım gereği klasik batı üzerine düşüyoruz. elimden geldiğincede kendi müziklerimizle ilgilenmeye çalışıyorum. klasik batı mziği ile ilgilenenler var mı acaba ?
merhaba bnde keman calıorm 4 yıl oldu cok zevkli bir caldı kemanım yoksa bnde yokum dienlerdenim :D
selam arkadaşlar madem konu yaylı calgı bende varım biraz amatoruz ama olsun .BENİM sevgilimde karadeniz kemence ,kemenceyle alakalı hertürlü fikir paylasımına acığım ayriyetten kemnce imalatıda yapmaktayız profosyonel sekilde ,bide prof, şekilde calabilsem tek isteğimde bu ama insallah oda olur.
la yerine sol yapsan daha iyi bence la biraz çiğ düşüyor genelde arkadaşlarda sol kullanır alt teli ve la yı da elle bulursunbunu eski bestekarlardan duymuştum kendimde denedim gayet hoş oluyor, ayrıca violayıda DO,SOL,RE,SOL olarak bir dene bakalım memnun kalacakmısın daha tok bir ses alırsın:ka19:
selam ben keman caliyorum yeni kemancilarla tanismakistiyorum
www.mysapce.com/sezginkemanci
basarilar arkadaslar güzel bir sayfa
bir de benim sayfama bakarsaniz memnun olurum
Bu ara Keman akkordu
söyle batiya göre biz böyle yapariz
Sol Re Sol Do Alaturka
Mi LA RE SOL Ala Franga (Bati)
Merhaba arkadaşlar, siteye bir süredir üyeyim ama fırsat bulup her tarafı karıştıramamıştım. Böyle bir bölümün açılması çok güzel umarım birlikte bir şeyler paylaşabiliriz. Ben ortaokuldan itibaren Tanbur okudum ama kendi zevkim doğrultusunda yaylı tanbur çalmaya başladım (zaten malumunuz konservatuarlar bünyesine hala yaylı tanbur girebilmiş değildir). Bunun dışında kısa bir dönem Londra' da kalma fırsatı buldum ve yaylı sazlar Cello okudum, bu nedenle iki saza da hakimim ama tabi ki her zaman benim için önemli olan kendi sazım Yaylı Tanbur dur. "Gerçi şu sıralar yalnızca düzelenmeci olarak çalışsam da" diğer yaylı çalan arkadaşlarla da tanışmak ve ortak projeler yaratmak isterim.
her nekadar eglence(zevk) icin ilgileniyor olsanda bir hocadan egitim alman en dogrusu.. gerek tekniklerin ogrenimi ve yerlesmesi(yeni baslarken ogrendigin yanlis teknikler ileride sana zorluklar yaratacaktir) gerekse gelecekte cikabilecek saglik problemleri acisindan yayli calgilarin bir hocadan egitim alarak baslanmasini oneririm
kolay gelsin..
slm...öncelikle kabak kemane metodu bende bulamadım..araştırıyorum ama yok..yazsa zaten ihsan menteş abimiz yazardı..daha duymadım metod yazanı..bende imalatçı biri olarak isterimki notaları yazılsın.ancak kabak kemane duygularla daha iyi çalınır..yay çekmenin bile ayrı bi özelliği vardır.üstadım aslında sen kütahyalı olarak metodsuzda çalarsın:D
arkadaşlar bende konservatuarda 9 yıl keman çaldım. klasik batı müziği...çok güzel bir enstrüman çok çalışmak ister.şu anda korg pa800 çalıyorum piyasada.müzik yapıyorum profesyonel olarak...herkese başarılar dilerim...
3 Yıldır viyolonsel çalıyorum varsa eğer çalan arkadaşlar paylaşım iyi olabilir.
yeni başladım ama ben çello çalıyorum ve gerçekten çalması çok zevkli.
teşekkürrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Türk batı müziğinde keman akordunun genel itibarıyla do-sol-re-la biçiminde kullanıldığını biliyorum. Bu durumda re telinde çalışırken 4 üncü parmağın kullanılma sıklığı artıyor. Çünki sol sesine ulaşabilmek için re telinde iken 4 üncü parmağınızı kullanmanız gerekecek. Boş (En ince tel) tel ise la sesi olduğundan pozisyon zorluğu yaşayabilirsiniz. Oysa ki Türk sanat müziğinde genel itibarıyla do-sol-re-sol akordu kullanılmaktadır. Bu durumda re telinde çalışırken 3 üncü parmağınız sol sesi olacak ve boş tel (En ince tel) yine sol sesi olacak. Böylelikle 4 üncü parmağınız ise duygu katmak için size kalmış oluyor. Özetle her iki akart biçiminde de belirleyici olan re telinde iken 3 ve 4 numaralı parmakların durumudur. Viola akortları genel itibarıyla orketstra içerisinde en çok kullanılan enstrumanlara göre ayarlanır. Keman akortu gibi aynı aralıklarla düzenlenebilir.
Batı müziğinde genel itibarıyle do-sol-re-la kullanılır. Avrupa ülkelerinde büyük orkestralarda farklı akortların kullanıldığını biliyorum. Pozisyon zorluğundan dolayı çok çalışmayı gerektiriyor. do-sol-re-la akord çekilmiş bir kemanda dikkat edilmesi gereken en önemli husus ikinci tel yani (RE) teli üzerinde çalışırken 3 ve 4 numaralı parmakların (Yüzük ve Serçe Parmağı) durumudur. re telinde çalışırken 3 üncü parmağımızı bastığımızda sol sesini alırız. 4 üncü parmak tam aralık ile la sesini verir. Bu durumda 4 üncü parmak ile 1 inci tel (Tiz La) boş basıldığında aynı frekans değerlerine eşit olur. Naturel seslerin alınması açısından bu önemlidir fakat tam aralık ile 4 üncü parmağın basılması esnasında pozisyon sıkıntısı yaşanabilir ve duygu olarak biraz yavan kalır. Oysa ki Do-sol-re-sol (Türk batı/sanat müziği için genelde kullanılan) akort çekilmiş bir kemanda yine 3 üncü parmak sol sesini verir ve 1 inci tel (Tiz sol) boş basıldığında aynı frekans değerleri elde edilir. Bu durumda 4 üncü parmak süsleme ve kerizleme için bize kalmış olur. Türk müziğinin yapısında süsleme, kaydırma ve çaptırarak çalmanın önemi büyüktür. Bu nedenle do-sol-re-sol akort daha fazla duygu ve pozisyon kolaylığından dolayı kullanılma oranı yüksektir. Bende do-sol-re-sol akort ile keman icra ediyorum kendimce daha kullanışlı olduğunu düşünüyorum. Başka bir sürü akort türü var. Dizgi içerisinde 4 ses aralık ile (Keman telleri iyi olacak) bir sürü akort bulunabilir. Fakat çok çalışmayı gerektirir.
tşk kardeş
Konu yaylı çalgılarsa ben de warım..2-3 senedir kemençe çalıyorum..Karadeniz kemençesi..ilk başta bi merakla başladım sonra hoşuma gitti sewdim..daha kaliteli bir kemençe aldım..kendi kendime öğrendim we hala da öğreniyorum..öğrenmenin sonu yok..Kemençe ile herkesin düşündüğünün aksine sadece horon weya karadeniz parçaları çalınmıyor..Türk Halk Müziği de kemençe ile gayet güzel icraat edilebiliyor..Tamamen sizin ne kadar iyi çaldığınıza bağlı..Mesela Selçuk Balcı diye bir üstad war..Daha genç yaşına rağmen çok iyi işler yapıyor..O kadar iyi ki kemençe ile her türlü karadeniz hawasını çalmanın dışında size Al yazmalımı da çalar Pump It Up ı da çalar..Nette bunları çalarken çekilmiş wideoları mewcuttur..Eğer iyi bir şekilde çalabiliyorsanız kemençe ile çalınamayacak parça olduğuna inanmıyorum..Ben şahsen beni al kucağınayı da çalıyorum ağlama yar ağlama anamı da çalıyorum hatta istilal marşımızı bile çalıyorum..Kemençe çalmak için gereken tek şey istek we çalışmadır..Eğer yeni başlayan arkadaşlar warsa nacizane bir öneri; bileğinizi iyi kullanmaya bakın, işin çoğu yayda biter..
İçinde müzik sewgisi taşıyan tüm arkadaşlara başarılar..
selam arkadaşlar bende yamaha sv 100 eloktro keman var birde zoom 505 2 pedal kullanıyorum ayarları hakkında biraz bilgi verirseniz vede zoomun hangi modelleri randıman veriyor teşekkürler.
merhaba arkadaşlar. ben de keman çalıyorum. güncel parçalardan çaldığım birçok eser mevcut ancak ben taksim çalmayı çok istiyorum. genelde çalan kişi o anlık duygularıyla taksim yapar ama ben yapamadım. eğer varsa taksim yapanınız aranızda notalarını da paylaşabilir misiniz?
hadi hayırlı olsun şimdiden başarılar
Konu baya eskiden kalmış ama herkese merhaba bende 6 aylık bir keman öğrencisiyim :)